  • Data: 2003-05-16 14:20:09
    Temat: Re: JAK wyrwać TE pieniądze ??? Re: do "BaLab" i nie tylko !!!
    Od: g...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

    sprawdziłem, dziękuję , uaktualniłem swoją wiedzę co i Tobie umożliwię:

    "
    USTAWA z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach. (Dz. U. Nr 63, poz. 636)
    Art. 33. Traci moc ustawa z dnia 3 kwietnia 1993 r. - Prawo o miarach (Dz. U.
    Nr 55, poz. 248, z 1997 r. Nr 43, poz. 272 i Nr 121, poz. 770 oraz z 2000 r. Nr
    43, poz. 489 i Nr 120, poz. 1268).
    Art. 34. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2003 r.
    "

    "
    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 11 marca 2003 r.
    w sprawie dopuszczenia do stosowania jednostek miar nienależących do
    Międzynarodowego Układu Jednostek Miar (SI) (Dz. U. Nr 59, poz. 519)
    "

    trochę było - po rozporządzeniu stały się ważne ale
    a oprócz tego była pobierana akcyza na alkohol, energię, paliwa
    mandaty za przekroczenie prędkości
    wyroki sądów itd ;-0

    USTAWA z dnia 3 kwietnia 1993r. Prawo o miarach.(Dz.U. z dn. 28 czerwca 1993r.)
    Art. 26. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1994 r.

    :-)
    Dz.U.93.133.639 ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 27 grudnia 1993 r. w
    sprawie dopuszczenia do stosowania jednostek miar nie należących do
    Międzynarodowego Układu Jednostek Miar SI. (Dz. U. z dnia 30 grudnia 1993 r.)
    § 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1994 r.
    :-)

    być może ale z innego powodu, o tym dalej

    Nie udało mi się znaleźć rozporządzenia o którym mówi punk art.4 pkt. 2 ustawy
    z 1993 roku i art.5 pkt. 2 ustawy z 2001 roku.
    Może wiesz jak to na pewno stwierdzić ?

    "
    USTAWA z dnia 3 kwietnia 1993 r. Prawo o miarach. (Dz. U. z dnia 28 czerwca
    1993 r.)
    Art. 4. 1. Legalnymi jednostkami miar są:
    1) jednostki Międzynarodowego Układu Jednostek Miar (SI) [j1]
    oraz ich dziesiętne podwielokrotności i wielokrotności,
    2) jednostki nie należące do układu SI, lecz dopuszczone do
    stosowania, wraz z jednostkami SI, w drodze rozporządzenia Rady Ministrów.
    2. (1) Rada Ministrów określa, w drodze rozporządzenia, nazwy, definicje i
    oznaczenia legalnych jednostek miar, [j2]uwzględniając [j3]nazwy i oznaczenia
    przedrostków służących do tworzenia wielokrotności i podwielokrotności tych
    jednostek miar oraz zasady pisowni oznaczeń legalnych jednostek miar.
    "

    "
    USTAWA z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach. (Dz. U. Nr 63, poz. 636)
    Art. 4. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    4) Międzynarodowy Układ Jednostek Miar (SI) - spójny układ jednostek miar,
    przyjęty i zalecany przez Generalną Konferencję Miar,
    Art. 5. 1. Legalnymi jednostkami miar są:
    1) jednostki Międzynarodowego Układu Jednostek Miar (SI),
    2) jednostki nienależące do Międzynarodowego Układu Jednostek Miar (SI), lecz
    dopuszczone do stosowania w drodze rozporządzenia Rady Ministrów,
    oraz ich dziesiętne podwielokrotności i wielokrotności, przy uwzględnieniu
    zobowiązań wynikających z wiążących Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych.
    2. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
    1) nazwy, definicje i oznaczenia,
    2) przedrostki i ich oznaczenia przeznaczone do tworzenia dziesiętnych
    podwielokrotności i wielokrotności,
    3) zasady pisowni oznaczeń - jednostek miar, o których mowa w ust. 1, przy
    uwzględnieniu zobowiązań wynikających z wiążących Rzeczpospolitą Polską umów
    międzynarodowych.
    "
    A gdyby takich nie było to wszystko, co odwołuje się do jednostek miar łącznie
    z rozporządzeniem nie SI jest do ...

    Pozdrawiam
    111