  • 11. Data: 2003-05-08 15:05:43
    Temat: Re: JAK wyrwać TE pieniądze ???
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    proponuje wizytę u psychoanalityka

    galis

  • 12. Data: 2003-05-08 19:20:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | nie tak, a tak
    |
    | patrz taryfa
    | http://www.stoen.pl/taryfa2002/10.tabele.html
    |
    | 0,1166 zl/kWh *10000 kWh = 1166 zł
    | 0,11 zł/kWh * 10000 kwh = 1100 zł
    | różnica 66 zł
    |
    | to to samo ???

    Nie, zdecydowanie nie. Tylko, że w matematyce obowiążują trochę inne zasady
    zaokrąglania. Tak więc w opisanym przez Ciebie przypadku, to akurat powinno
    być:

    0,1166 zl/kWh *10000 kWh = 1166 zł
    0,12 zł/kWh * 10000 kwh = 1200 zł
    różnica -34 zł

    W takim razie niektórzy powinni dopłacić. :-))

    Po drugie nigdzie nie jest napisane, że cena ma być za 1 kWh. Jeśli ktoś się
    będzie upierał, że ma być z dokładnością do 1 grosza, to po prostu zmienią
    taryfę i ogłoszą, że 1 MWh kosztuje 116,60 zł. Czy to coś zmieni?

    | Ale jemu chodzi chyba o to że cały rachunek jest nie ważny a więc pobrane
    | pieniądze zostały pobrane bezprawnie - również naliczony podatek VAT
    |
    | a wówczas...

    A wówczas to będzie w skrócie tak. Elektrownia zwróci wszystkim pieniądze za
    ostatnie trzy lata (reszta przedawniona), bo załóżmy, że pobrała je na
    podstawie wadliwych faktur. Następnie wystawi prawidłowo faktury w oparciu o
    cenę 1 MWh za ten sam okres i zaspokoi się na naszych pieniążkach ze zwrotu.
    Powstanie klika ton kwitów, padnie kilka drzew i podrożeje prąd, bo będą
    musieli kilka osób zatrudnić, by tę niezwykle skomplikowaną operację
    wykonały od strony księgowej, podatkowej i logistycznej. Ale spadnie
    bezrobocie na jakiś czas i tu ewentualnie widzę korzyść z naszych rozważań.

    | kilkadziesiąt miliardów złotych to znikoma kwota - chyba od znikania ;-)

    Nie chodziło mi o znikomą kwotę, tylko znikomość uchybienia w postaci
    dokonywania obliczeń z dokładnością do 4 miejsc po przecinku zamiast
    postulowanych 2 miejsc. Nie można brać całej kwoty pod uwagę, ponieważ
    jednak ten prąd / gaz dostarczyli, a zatem nikt tych pieniędzy nie utracił.

    | a gdzie ten artykuł można zobaczyć - możesz podać link

    Najszybciej, to w dzienniku ustaw na sejm.gov.pl

  • 13. Data: 2003-05-08 21:50:26
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik <g...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Niedokładnie
    > Jest rozporządzenie w sprawie jednostek nie SI
    > Czas może być pisany w godzinach [h]

    Sprawdź więc:
    1. kiedy wyszła nowa Ustawa o miarach; (podpowiem: 2001)
    2. kiedy wyszło rozporządzenie do ustawy, dopuszczające jednostki spoza SI;
    (podpowiem: marzec 2003)
    3. ile ustaw powołujących się na dni i godziny wyszło w międzyczasie;
    4. Kiedy weszła w życie poprzednia Ustawa o miarach (1993)
    5. Kiedy wyszło rozporzadzenie do niej, które miało zezwolić na inne
    jednostki niż SI (NIGDY)
    6. Jaki jest status prawny ustaw uchwalonych w latach 1993-2003, które
    używały się na NIELEGALNE jednostki miar?

    Przytoczę jeszcze pewne zapisy obu ustaw:
    -------------
    1993:
    Art. 1. Ustawa określa system miar oraz zasady jego stosowania w obrocie
    publicznym i aktach oraz w czynnościach urzędowych i zawodowych.
    Art. 2. 1. We wszystkich dziedzinach życia publicznego do wyrażania wartości
    wielkości fizycznych należy stosować jednostki miar określone w ustawie.
    -------------
    2001:
    Art. 6. 1. Obowiązek stosowania legalnych jednostek miar dotyczy użytkowania
    przyrządów pomiarowych, wykonywania pomiarów i wyrażania wartości wielkości
    fizycznych w gospodarce, ochronie zdrowia i bezpieczeństwa publicznego oraz
    przy czynnościach o charakterze administracyjnym.
    2. Jednostki miar inne niż określone w art. 5 mogą być stosowane w
    gospodarce w dziedzinach: transportu morskiego, lotniczego i kolejowego, na
    mocy porozumień międzynarodowych.
    -------------

    I co, Twoim zdaniem wszystkie one są nieważne???

    > ! Zajrzyj i sprawdź zanim coś chlapniesz.

    I vice-versa.

    Pzdr,
    BaLab

  • 14. Data: 2003-05-09 10:09:55
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Grupy wrote:
    > Teoretycznie ma facet racje ale niech spróbuje to wyegzekwować.
    > Po pierwsze przedawnienie i nie potrzeba tutaj matematyka.

    jakie przedawnienie?

    KG

  • 15. Data: 2003-05-10 18:51:22
    Od: g...@t...pl

> [...]
    > 0,12   zł/kWh * 10000 kwh = 1200 zł
    > różnica                       -34 zł
    >
    > W takim razie niektórzy powinni dopłacić. :-))

    błąd zaokrąglanie obowiązuje przy operacjach księgowych a nie przy ustalaniu
    ceny wyjsciowej !

    Faktury są nieważne , a nowe wystawione byłyby na ceny które obowiązywały w
    1995 roku bo nowe prawidlowe ceny na przyszłość mogły by byc zatwierdzone
    przez URE po złożeniu takich wniosków. Ure nie może ustalać cen wstecz.
    to ok. 50% aktualnych cen
    Czyli dotyczczy to pewnie około połowy wpływów Zakładów energetycznych

    > Po drugie nigdzie nie jest napisane, że cena ma być za 1 kWh. Jeśli ktoś się

    Oczywiście ! taryfy na napiecia wyższe od 1kV podają ceny za 1 MWh w złotych i
    groszach czyli prawidłowo !!!

    > będzie upierał, że ma być z dokładnością do 1 grosza, to po prostu zmienią
    > taryfę i ogłoszą, że 1 MWh kosztuje 116,60 zł. Czy to coś zmieni?

    > A wówczas to będzie w skrócie tak. Elektrownia zwróci wszystkim pieniądze za

    Elektrownia nic do tego nie ma a dostawcy niskonapięciowi energii

> [...]
    > wykonały od strony księgowej, podatkowej i logistycznej. Ale spadnie
    > bezrobocie na jakiś czas i tu ewentualnie widzę korzyść z naszych rozważań.

    14 mln* miliardy kWh * 1 grosz = drobiazg ????

> [...]
    > jednak ten prąd / gaz dostarczyli, a zatem nikt tych pieniędzy nie utracił.

    > Najszybciej, to w dzienniku ustaw na sejm.gov.pl

    patrzyłem i znalazłem, ze facet musiał dawno to pisać, bo oparł się na
    nieobowiązujacej ustawie o cenach. ;->
    w nowej nie ma art.25
    ale definicja ceny w nowej ustawie jest prawie identyczna czo w starej tylko
    że bodajrze w art.3

  • 16. Data: 2003-05-10 21:26:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Faktury są nieważne , (...)
    Faktury są ważne, tylko wewntualnie nieprawidłowo wypełnione.

    | Elektrownia nic do tego nie ma a dostawcy niskonapięciowi energii

    Zakałd Energetyczny, czy jak on się tam nazywa - w skrócie elektrownia. Nie
    ważne kto. To wynika z wątku. W każdym razie ten, kto wystawia fakturę.

> [...]
    | nieobowiązujacej ustawie o cenach. ;->
    | w nowej nie ma art.25
    | ale definicja ceny w nowej ustawie jest prawie identyczna czo w starej

    Ale oni tę taryfę ustalali wg starej ustawy.

  • 17. Data: 2003-05-13 16:31:41
    Od: o...@t...pl

    > proponuje wizytę u psychoanalityka

    psychoanalitycy na znają się na liczbach,
    a analitycy chyba się nie odezwali do merytorycznie zasadnych argumentów nie
    znalazłem

    tekst dostałem jako spam
    długi i przegadany - nie wiedziałem o co dokładnie chodzi

    To rozpoczynając korespondencja ma się szansę na zwrot tych (jakich ?)
    pieniędzy ?

    44

  • 18. Data: 2003-05-16 14:20:09
    Temat: Re: JAK wyrwać TE pieniądze ??? Re: do "BaLab" i nie tylko !!!
    Od: g...@t...pl

    sprawdziłem, dziękuję , uaktualniłem swoją wiedzę co i Tobie umożliwię:

    "
    USTAWA z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach. (Dz. U. Nr 63, poz. 636)
    Art. 33. Traci moc ustawa z dnia 3 kwietnia 1993 r. - Prawo o miarach (Dz. U.
    Nr 55, poz. 248, z 1997 r. Nr 43, poz. 272 i Nr 121, poz. 770 oraz z 2000 r. Nr
    43, poz. 489 i Nr 120, poz. 1268).
    Art. 34. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2003 r.
    "

    "
    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 11 marca 2003 r.
    w sprawie dopuszczenia do stosowania jednostek miar nienależących do
    Międzynarodowego Układu Jednostek Miar (SI) (Dz. U. Nr 59, poz. 519)
    "

    trochę było - po rozporządzeniu stały się ważne ale
    a oprócz tego była pobierana akcyza na alkohol, energię, paliwa
    mandaty za przekroczenie prędkości
    wyroki sądów itd ;-0

    USTAWA z dnia 3 kwietnia 1993r. Prawo o miarach.(Dz.U. z dn. 28 czerwca 1993r.)
    Art. 26. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1994 r.

    :-)
    Dz.U.93.133.639 ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 27 grudnia 1993 r. w
    sprawie dopuszczenia do stosowania jednostek miar nie należących do
    Międzynarodowego Układu Jednostek Miar SI. (Dz. U. z dnia 30 grudnia 1993 r.)
    § 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1994 r.
    :-)

    być może ale z innego powodu, o tym dalej

    Nie udało mi się znaleźć rozporządzenia o którym mówi punk art.4 pkt. 2 ustawy
    z 1993 roku i art.5 pkt. 2 ustawy z 2001 roku.
    Może wiesz jak to na pewno stwierdzić ?

    "
    USTAWA z dnia 3 kwietnia 1993 r. Prawo o miarach. (Dz. U. z dnia 28 czerwca
    1993 r.)
    Art. 4. 1. Legalnymi jednostkami miar są:
    1) jednostki Międzynarodowego Układu Jednostek Miar (SI) [j1]
    oraz ich dziesiętne podwielokrotności i wielokrotności,
    2) jednostki nie należące do układu SI, lecz dopuszczone do
    stosowania, wraz z jednostkami SI, w drodze rozporządzenia Rady Ministrów.
    2. (1) Rada Ministrów określa, w drodze rozporządzenia, nazwy, definicje i
    oznaczenia legalnych jednostek miar, [j2]uwzględniając [j3]nazwy i oznaczenia
    przedrostków służących do tworzenia wielokrotności i podwielokrotności tych
    jednostek miar oraz zasady pisowni oznaczeń legalnych jednostek miar.
    "

    "
    USTAWA z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach. (Dz. U. Nr 63, poz. 636)
    Art. 4. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    4) Międzynarodowy Układ Jednostek Miar (SI) - spójny układ jednostek miar,
    przyjęty i zalecany przez Generalną Konferencję Miar,
    Art. 5. 1. Legalnymi jednostkami miar są:
    1) jednostki Międzynarodowego Układu Jednostek Miar (SI),
    2) jednostki nienależące do Międzynarodowego Układu Jednostek Miar (SI), lecz
    dopuszczone do stosowania w drodze rozporządzenia Rady Ministrów,
    oraz ich dziesiętne podwielokrotności i wielokrotności, przy uwzględnieniu
    zobowiązań wynikających z wiążących Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych.
    2. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
    1) nazwy, definicje i oznaczenia,
    2) przedrostki i ich oznaczenia przeznaczone do tworzenia dziesiętnych
    podwielokrotności i wielokrotności,
    3) zasady pisowni oznaczeń - jednostek miar, o których mowa w ust. 1, przy
    uwzględnieniu zobowiązań wynikających z wiążących Rzeczpospolitą Polską umów
    międzynarodowych.
    "
    A gdyby takich nie było to wszystko, co odwołuje się do jednostek miar łącznie
    z rozporządzeniem nie SI jest do ...

    Pozdrawiam
    111

  • 19. Data: 2003-05-16 14:29:51
    Temat: Re: JAK wyrwać TE pieniądze ??? do Robert Tomasik
    Od: g...@t...pl

    USTAWA z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach. (Dz. U. Nr 97, poz. 1050)
    Art. 1. 1. Ustawa określa:
    1) zasady i tryb kształtowania cen towarów i usług,
    2. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    2) cen ustalanych na podstawie odrębnych ustaw, w zakresie uregulowanym w tych
    ustawach.
    Art. 3. 1. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    1) cena - wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest
    obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; w cenie uwzględnia się
    podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych
    przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i
    usług oraz podatkiem akcyzowym,
    2) cena jednostkowa towaru (usługi) - cenę ustaloną za jednostkę określonego
    towaru (usługi), którego ilość lub liczba jest wyrażona w jednostkach miar, w
    rozumieniu przepisów o miarach,

    Art. 19. Traci moc ustawa z dnia 26 lutego 1982 r. o cenach (Dz. U. z 1988 r.
    Nr 27, poz. 195, z 1990 r. Nr 34, poz. 198, z 1991 r. Nr 100, poz. 442, z 1993
    r. Nr 11, poz. 50, z 1994 r. Nr 111, poz. 536, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z
    1997 r. Nr 54, poz. 348 i Nr 160, poz. 1085, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 oraz z
    2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 62, poz. 718, Nr 73, poz. 852 i Nr 120, poz. 1268).
    Art. 20. Ustawa wchodzi w życie po upływie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia...

    W nowej ustawie nie ma wyłączenia taryf energetycznych,
    prawo energetyczne nie precyzuje sposobu zapisywania cen
    więc ustawa o cenach stosuje sie do cen jednostkowych w taryfach
    Więc co najmniej półtora roku ceny są nielegalne :-!

  • 20. Data: 2003-05-19 14:32:57
    Od: g...@t...pl

    przywołanie tematu bo ma nowe wątki