eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJAK TO JEST (Copyright) z publikacja zdjec nadsylanych do redakcji w ramach public relations ??? › Re: JAK TO JEST (Copyright) z publikacja zdjec nadsylanych do redakcji w ramach public relations ???
    From: "TW" <w...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.listserv.dziennikarz,pl.rec.foto,pl.soc.prawo
    Subject: Re: JAK TO JEST (Copyright) z publikacja zdjec nadsylanych do redakcji w
    ramach public relations ???
    Date: Thu, 5 Dec 2002 20:41:51 +0100

    >W zasadzie powinno
    > się żądać od firmy dostarczającej zdjęcie oswiadczenia, że ma ona do
    niego
    > prawo i że użycza tych praw redakcji do bezpłatnej, wielokrotnej
    publikacji
    > w określonym kontekście.

    O! i to stanowisko popieram. Wprawdzie moje pismo ma profil techniczny, ale
    od czasu do czasu pokazuja sie tam buzki znanych muzykow i muzyczek.
    Dostalem za swoje w momencie, gdy opublikowalem informacje, ze Bardzo Znany
    Skrzypek Jazzowy, Ktory Od Dluzszego Czasu Mieszka W USA uzywa
    tego-to-a-tego sprzetu. Od tego momentu jak w materiale od Pijarow widze
    znana Twarz, to natychmiast kontaktuje sie z managementem, czy
    dystrybutorzy/sprzedawcy maja na to glejt i prosze o faks z podpisem.
    Telefon (nawet do Stanow) jest tanszy niz pozniejsza sprawa o duza kase.

    TW