    From: "Odi" <l...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: JAK POSTĄPIĆ Z NIEUCZCIWYM PRACODAWCĄ?
    Date: Sun, 3 Feb 2002 17:55:55 +0100

    Hmmm

    Sprawa jest w gruncie rzeczy bardzo prosta. Jest tylko jedno ale....
    Czy projekt wykonany przez Panią jest obięty prawem autorskiem?
    Jesli tak to ma Pani pełne prawo nawet po rozwiązaniu umowy o prace
    cofnięcia decyzji o sprzedaży dzieła obiętego prawem autorskim.
    Jeśli w Pani umowie o prace nie ma klauzuli o przekazaniu wszelkich praw
    autorskich do dzieł wykonanych na rzecz pracodawcy.
    Wtedy nie musi się Pani nawet tłumaczyć dlaczego takie dzieło Pani
    zatrzymuje. Może nawet Pani powiedzieć, że inny pracodawaca zaoferował za
    dzieło wiekszą kwątę i nie ma Pani ochoty na sprzedaż dzieła dotychczasowemu
    pracodawcy.

    Wiec jesli jest tak jak mówie to z tytułu prawa autorskiego ma Pani ogromne
    prawa. Bardzo zadko ludzie o tym wiedzą i wykorzystują te prawa.

    Leszek Giza