  • 1. Data: 2004-02-17 23:14:43
    Temat: Internet i ksiazeczki oplat i brak faktur
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...podkreslenie.pl>

    Moj domowy dostawca Internetu zamiast rozsylanych co 3 mies. faktur
    przyslal gruba ksiazeczke z przelewami na caly rok.
    Czy to jest zgodne z prawem?
    Czy taka forma oplat jest dopuszczalna?
    Brak jakichkolwiek faktur. Tlumacza sie wygoda itp.

    --
    :: Kali ::,,,,,,,,,,,,,,,,,,

  • 2. Data: 2004-02-17 23:32:11
    Temat: Re: Internet i ksiazeczki oplat i brak faktur
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...podkreslenie.pl>

    I jeszcze jedno. Czy dopuszczalne jest niewyspecyfikowanie parametrow
    uslugi? Nie ma (nawet w umowie) ani slowa o parametrach technicznych.

    --
    :: Kali ::,,,,,,,,,,,,,,,,,,

  • 3. Data: 2004-02-18 01:05:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Janusz 'Kali' Kaliszczak" <k...@w...podkreslenie.pl> napisał w
    wiadomości news:c0u78t$emu$1@news.onet.pl...

    Zgodne, choć jeśli zażądasz faktury, to muszą Ci ją dać, bo odmowa
    wystawienia to przestępstwo / wykroczenie skarbowe.

  • 4. Data: 2004-02-18 01:59:29
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c0u78t$emu$1@news.onet.pl>, Janusz 'Kali' Kaliszczak wrote:

> [...]
    > Czy to jest zgodne z prawem?
    > Czy taka forma oplat jest dopuszczalna?
    > Brak jakichkolwiek faktur. Tlumacza sie wygoda itp.

    Usługi takie nie muszą być IMHO dokumentowane fakturami, więc ich nie
    wystawiają na siłę, bo po co? Książeczka opłat to nie faktura, tylko
    blankiety wpłat. ;) Prowadzą pewnie sprzedaż bezrachunkową korzystając ze
    zwolnienia od ewidencjonowania dla usług telekomunikacyjnych i tak im
    łatwiej, po co mają tony papieru produkować, skoro co miesiąc płacisz i tak
    ciągle te same 50 zł? Mój ISP też mi nie przysyła żadnych faktur i nie
    płaczę z tego powodu (bo też nie są mi potrzebne).

    Na żądanie mają obowiązek wystawić fakturę, więc jeśli musisz ją mieć, to
    idź i im to powiedz.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2004-02-18 02:03:57
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c0u89k$f2q$1@news.onet.pl>, Janusz 'Kali' Kaliszczak wrote:
    > I jeszcze jedno. Czy dopuszczalne jest niewyspecyfikowanie parametrow
    > uslugi? Nie ma (nawet w umowie) ani slowa o parametrach technicznych.

    Pewnie, że dopuszczalne. Istotne jest tylko określenie rodzaju sprzedawanej
    usługi, więc jeśli dostajesz faktury (tak, wiem że nie dostajesz ;) z
    pozycją 'dostęp do Internetu' czy jakoś podobnie - wszystko jest OK. Jeśli
    podpisałeś umowę, gdzie nie są zagwarantowane parametry usługi, to jest to
    tylko Twój problem. Umowa nie może być zawarta dla pozoru, pod przymusem, w
    celu poświadczenia nieprawdy, a jej postanowienia nie mogą być sprzeczne z
    prawem - i to chyba tyle. Dalej to już się nazywa 'swoboda umów'. Nie znam
    aktu prawnego, który nakazywałby zagwarantowanie Ci w umowie minimalnych
    (czy jakichkolwiek innych) parametrów dostępu do Internetu.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 6. Data: 2004-02-18 08:02:13
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...podkreslenie.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:
    > [...]
    > Na żądanie mają obowiązek wystawić fakturę, więc jeśli musisz ją mieć, to
    > idź i im to powiedz.

    Ok. rozumiem. Dzieki :)

    --
    :: Kali ::,,,,,,,,,,,,,,,,,,

  • 7. Data: 2004-02-18 10:19:28
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...podkreslenie.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    >
    > Zgodne, choć jeśli zażądasz faktury, to muszą Ci ją dać, bo odmowa
    > wystawienia to przestępstwo / wykroczenie skarbowe.

    tyle ze w regulaminie maja tak:
    "Użytkownik, który nie wniesie opłaty abonamentowej w ciągu 2 tygodni od
    terminu zapłaty wskazanego na fakturze, traci dostęp do sieci
    internetowej. Jeżeli w ciągu 6 tygodni od terminu zapłaty faktury lub 7
    dni od wezwania wysłanego drogą elektroniczną, Użytkownik nie ureguluje
    zaległych należności, ponowne przyłączenie będzie możliwe po
    uregulowaniu zaległych płatności i wniesieniu opłaty reinstalacyjnej
    wysokości 100 zł netto. Za płatność po terminie HomeNet zastrzega sobie
    prawo do naliczania odsetek ustawowych."

    I to samo w regulaminie dolaczonym do umowy.
    Wczesniej byly faktury.

    --
    :: Kali ::,,,,,,,,,,,,,,,,,,

  • 8. Data: 2004-02-18 10:45:34
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c0ve79$3hp$1@news.onet.pl>, Janusz 'Kali' Kaliszczak wrote:

> [...]
    > prawo do naliczania odsetek ustawowych."
    >
    > I to samo w regulaminie dolaczonym do umowy.

    OK, ale o co Ci właściwie chodzi? Do czego zmierzasz?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 9. Data: 2004-02-19 13:29:24
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Zgodne, choć jeśli zażądasz faktury, to muszą Ci ją dać, bo odmowa
    > wystawienia to przestępstwo / wykroczenie skarbowe.

    Hmm ciekawe.. Moze ktos na grupie korzysta z uslug firmy Multimedia Polska?
    Co miesiac do domu przynosza mi rachunki za kablowke i internet. Jest to
    tylko kwitek do wplaty na konto (od razu go wyrzucam, bo i tak place
    przelewem). Nigdy zadnej faktury nie otrzymalem...

    Czy jest to zgodne z prawem, aby operator dawal fakture tylko na zyczenie
    klienta.. Jakos za telefon, prad, gaz dostaje zawsze fakture.

    Leszek Kowalski

  • 10. Data: 2004-02-19 16:02:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest to zgodne z prawem, aby operator dawal fakture tylko na
    zyczenie
    > klienta.

    Tak. W pozostałych wypadkach może to udokumentować w inny sposób, czyli
    kasa fiskalna, KP albo dowód wewnętrzny. Jeśli zarządasz, musi wystawić
    rachunek.