    From: Samotnik <s...@s...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Internet i ksiazeczki oplat i brak faktur
    Date: Wed, 18 Feb 2004 01:59:29 +0000 (UTC)

    In article <c0u78t$emu$1@news.onet.pl>, Janusz 'Kali' Kaliszczak wrote:

    > Moj domowy dostawca Internetu zamiast rozsylanych co 3 mies. faktur
    > przyslal gruba ksiazeczke z przelewami na caly rok.
    > Czy to jest zgodne z prawem?
    > Czy taka forma oplat jest dopuszczalna?
    > Brak jakichkolwiek faktur. Tlumacza sie wygoda itp.

    Usługi takie nie muszą być IMHO dokumentowane fakturami, więc ich nie
    wystawiają na siłę, bo po co? Książeczka opłat to nie faktura, tylko
    blankiety wpłat. ;) Prowadzą pewnie sprzedaż bezrachunkową korzystając ze
    zwolnienia od ewidencjonowania dla usług telekomunikacyjnych i tak im
    łatwiej, po co mają tony papieru produkować, skoro co miesiąc płacisz i tak
    ciągle te same 50 zł? Mój ISP też mi nie przysyła żadnych faktur i nie
    płaczę z tego powodu (bo też nie są mi potrzebne).

    Na żądanie mają obowiązek wystawić fakturę, więc jeśli musisz ją mieć, to
    idź i im to powiedz.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl