    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Instrukcja obsługi w obcym języku
    Date: Fri, 24 Mar 2006 09:58:58 +0100

    W wiadomości news:op.s6wl0tfhiexfap@7z51bgb8s25e81c.telgam.pl leon
    <L...@n...interia.pl> pisze:

    > powiedz to np uzytkownikowi nowej lodowki , ktory przez niewiedze nie
    > chce stracic gwarancji.
    > roznego rodzaju sprzet jest zbyt drogi i czesto skomplikowny aby radzic
    > sobie na "czuja"
    Toteż napisałem: _każdym_. Do np. lodówki, pralki itp. sprzętu powszechnego
    użytku powinna być.

    > mnie np wkurza brak pelnej polskiej instrucji do plyt glownych.
    Tu mam inne zdanie. Płyty główne czy inne tego typu komponenty to elementy,
    którymi nie bawi się przeciętny Kowalski, tylko osoba posiadająca w tym
    zakresie umiejętności/przygotowanie, również - co oczywiste - językowe. Jak
    nie ma - niech się nie zabiera. Opisy techniczne takich podzespołów
    przygotowane w języku angielskim są całkowicie wystarczające.
    Przygotowanie pełnego tłumaczenia instrukcji to czas i koszt, które są
    zbędne.

    Jotte

    4