    From: Marcin <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Inna droga odzyskania naleznosci - czy rokuje szanse?
    Date: Sat, 18 Mar 2006 05:48:43 +0100

    Zbigniew B. wrote:

    > Otóż, ponieważ uparcie odmawiający zapłaty dłużnik (chodzi o kilkanaście
    > tysięcy złotych, licząc razem z odsetkami) chwali się na swoich stronach
    > Internetowych listami referencyjnymi, gdzie mowa o realizacji kontraktów
    > a to na 200 tys. zł, a to na 300 tys. zł. (jak widać, nie dlatego nie płaci,
    > że nie ma z czego...), to czy mogłoby się okazać skuteczne wysłanie
    > stosownej informacji do firm, które wystawiły mu te referencje, z sugestią,
    > aby po prostu zabroniły takiemu kanciarzowi powoływać się na siebie?

    nie sposób ocenić czy skuteczne byłoby, ale z pewnością twój dłużnik,
    miałby powody, aby napsuć Ci krwi kilkoma następnymi postępowaniami np.
    o ochronę dóbr osobistych.

    No i etykietka pieniacza przylgnęła by do Ciebie zapewne na dobre.

    > I najistotniejsze: czy ten dłużnik może mnie ciągać po sądach za to, że mu
    > "smród robię"? Powtórzę: mam papiery na poparcie moich roszczeń, mam też
    > niekorzystną dla dłużnika opinię z "Intrum Justitii", która - niestety - nie
    > wyegzekwowała należności...

    Myślę, że może.
    Opinia Intrum Iustitia to opinia prywantna i nic nie znaczy.
    Sam jesteś sobie winien, jeśli pozwoliłeś na przedawnienie
    wierzytelności.

    pozdr.