  • 1. Data: 2005-01-31 18:42:43
    Temat: Ile kosztuje wpis hipoteki do księgi wieczystej?
    Od: "Marcin Michalski" <m...@o...pl>

    Witam
    Składałem dzisiaj w sądzie dokumenty w Wydziale ksiąg Wieczystych w sprawie
    wpisu hipoteki kaucyjnej.
    Mam mieszkanie na kredyt i bank zażyczył sobie takiego zabezpieczenia.
    Zapomniałem jednak zapytać ile to kosztuje?
    Czy ktoś mógłby mi przybliżyć przewidywany koszt.
    Wartość hipoteki 100 tys.zł
    Z góry dziękuję
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2005-02-01 08:51:51
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Marcin Michalski napisał
> [...]
    zabezpieczenia.
    > Zapomniałem jednak zapytać ile to kosztuje?
    > Czy ktoś mógłby mi przybliżyć przewidywany koszt.

    Wszystko zalezy od tego czy kupiles mieszkanie na rynku pierwotnym czy
    wtórnym. Jesli na pierwotnym, a bank w oswiadczeniu, na podstawie
    ktorego wpis bedzie dokonany, napisal, ze kredyt jest przeznaczony na
    cele budownictwa mieszkaniowego - to zostaniesz zwolniony z oplaty
    sadowej za wpis. (Jest jeszcze jeden warunek zwolnienia od oplaty w
    tym wypadku: kredytobiorca musi byc wlascicielem mieszkania, ale
    podejrzewam, ze go spelniasz)
    Jesli w oswiadczeniu bank napisal, ze kredyt jest przeznaczony na
    zakup mieszkania, to oplata sadowa zostanie pobrana i bedzie to kwota
    ok 330 zl. Taka sama kwota w przypadku, gdy kupiles mieszkanie na
    rynku wtornym.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2005-02-01 08:59:56
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Marcin Michalski wrote:

    > Witam
    > Składałem dzisiaj w sądzie dokumenty w Wydziale ksiąg Wieczystych w
    > sprawie wpisu hipoteki kaucyjnej.

    Nie ma czegos takiego (jesli sie nie myle)....

    > Mam mieszkanie na kredyt i bank zażyczył sobie takiego zabezpieczenia.
    > Zapomniałem jednak zapytać ile to kosztuje?

    USTANOWIENIE hipoteki kaucyjnej kosztuje.
    (mnie np sad zwolnil z oplaty)

    > Czy ktoś mógłby mi przybliżyć przewidywany koszt.
    > Wartość hipoteki 100 tys.zł
    > Z góry dziękuję
    > Pozdrawiam
    > Marcin

    WYPIS kosztuje "marne grosze"...
    ale to zie oplaca przy zlozeniu odania (przynajmnuiej u nas)
    chyba 6 zl...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2005-02-01 09:54:54
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    bo napisał
> [...]
    > (mnie np sad zwolnil z oplaty)
    > WYPIS kosztuje "marne grosze"...
    > ale to zie oplaca przy zlozeniu odania (przynajmnuiej u nas)

    Zastanawiam sie, czy Ty w ogole rozumiesz o co pytal przedpisca?
    Czy odrozniasz wpis czegos do ksiegi od wypisu (odpisu) z tejze?
    Bosz...

    pozdrawiam
    Gosia

  • 5. Data: 2005-02-01 10:33:23
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    MałGosia wrote:

> [...]
    >
    > Zastanawiam sie, czy Ty w ogole rozumiesz o co pytal przedpisca?
    > Czy odrozniasz wpis czegos do ksiegi od wypisu (odpisu) z tejze?

    Masz racje..
    Literowki zdarzaja sie ne tylko przy pisaniu ale i przy czytaniu..

    Bogulsaw

  • 6. Data: 2005-02-01 10:37:27
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    MałGosia wrote:

> [...]
    >
    > Zastanawiam sie, czy Ty w ogole rozumiesz o co pytal przedpisca?
    > Czy odrozniasz wpis czegos do ksiegi od wypisu (odpisu) z tejze?

    A przy okzazji

    Zmylilo mnie to, bo bank bedziejeszcze najprawdopodobniej
    chial rowniez ow WYPIS..i do czsu jego dostarzenia
    najprawdopodobniej kredyt bedzie ubezpieczony dodatkowo.

    Dlateg Mile Panie w Sadzie Hipotecznym poradzily mi przy wpisie
    zlozyc od razu wniosek o wypis po uprawomocnieniu wpisu..

    Bo w niekturych sadach to wszystko troche trwa...

    Boguslaw