  • 1. Data: 2005-01-31 18:08:31
    Temat: Czy mam prawo do spadku po babci?
    Od: "Monika" <f...@p...onet.pl>

    Miesiąc temu umarła moja babcia. Po zmarłych rodzicach odziedziczyła ziemię,
    lecz razem ze swoją siostrą. Miała dwóch synów, jednakże jeden z nich umarł
    pozostawiając dwoje dzieci. Tak więc jestem ciekawa kto w takim razie
    dziedziczy i w jakich częściach tę ziemię. Czy do pewnej części jest
    uprawniony jej jeszcze żyjący mąż, i w jakich częściach dziedziczy jej syn i
    wnuki po zmarłym synie. W jakim czasie od jej śmierci należy zgłosić sprawę do
    sądu? Proszę o wyjaśnienie sprawy. Z góry bardzo dziękuję.

  • 2. Data: 2005-01-31 20:45:16
    Temat: Re: Czy mam prawo do spadku po babci?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Monika napisał(a):
> [...]
    > dziedziczy i w jakich częściach tę ziemię. Czy do pewnej części jest
    > uprawniony jej jeszcze żyjący mąż, i w jakich częściach dziedziczy jej syn i

    mąż 1/3
    syn 1/3
    dzieci drugiego syna po 1/6

    > W jakim czasie od jej śmierci należy zgłosić sprawę do
    > sądu?

    nie ma terminu

    KG

  • 3. Data: 2005-01-31 20:48:02
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    kam napisał(a):
    > mąż 1/3
    > syn 1/3
    > dzieci drugiego syna po 1/6

    to dotyczy spadku po babci, a nie ziemi

    KG

  • 4. Data: 2005-01-31 23:45:52
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Monika wrote:
> [...]
    > wnuki po zmarłym synie. W jakim czasie od jej śmierci należy zgłosić sprawę do
    > sądu? Proszę o wyjaśnienie sprawy. Z góry bardzo dziękuję.

    Ziemię rolną? Bo wiesz, wtedy dziedziczenie przebiega jednak inaczej niż
    zwykle.

    Pozdrawiam,
    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 5. Data: 2005-02-01 07:10:54
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marta Wieszczycka napisał(a):
    > Ziemię rolną? Bo wiesz, wtedy dziedziczenie przebiega jednak inaczej niż
    > zwykle.

    jak zmarła miesiąc temu, to nie :)

    KG

  • 6. Data: 2005-02-01 08:24:17
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 01 Feb 2005 00:45:52 +0100, Marta Wieszczycka
    <m...@N...pl> napisał:

    > Ziemię rolną? Bo wiesz, wtedy dziedziczenie przebiega jednak inaczej niż
    > zwykle.

    TK uznał te przepisy za niekonstytucyjne. a i tak dotyczyły gospodarstwa a
    nie ziemi rolnej.

    --
    Falkenstein
    skazania.