  • Data: 2006-01-06 22:47:36
    Temat: Re: IP dowodem?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz [###s...@r...pl.###] napisał:

    > Trudno mówić że się miało włamanie skoro się o tym nie wie.
    Podejrzewam,
    > że 90% właścicieli zainfekowanych kompów nigdy się o tym nie dowie,
    > jeżeli ktoś ich nie uświadomi.

    To szczera prawda. Zresztą jak nawet ktoś ma świadomość zagrożenia i
    stara się jakoś tam zabezpieczyć, to niekoniecznie musi się to
    powieść. Ja pamiętam, jak kilka lat temu na pewnym szkoleniu nagle
    uświadomiono mi jak to mniej więcej działa i że trzeba stawiać "zapory
    ogniowe". Naładowany teoria nazajutrz postawiłem Zone i złapałem się
    za głowę. Alert wyskakiwał co kilkadziesiąt sekund, tak, że robić się
    nie dało. Kilka miesięcy zajęło mi opanowanie wiedzy, pozwalającej
    (mam nadzieję) na w miarę właściwą ocenę zagrożeń. Bo w logu tych
    alertów mnogo, ale groźne się na szczęście trafiają sporadycznie.

    > ??? Dowodem na co?

    Na to, że jednak ktoś musiał mieć dostęp do tego komputera inaczej,
    niż za pośrednictwem li tylko podszycia się z podsieci. No chyba, ze
    ktoś to hasło na dysku przechowuje. Ale to już zaczyna być podobne do
    PINU zapisanego na karcie :-)