  • 11. Data: 2003-01-31 08:23:57
    Temat: Re: Hipoteka a wspĂłlnota majÂątkowa maĹ?ĹźonkĂłw
    Od: Andrzej Garapich <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl>

    31 Jan 2003 08:27:02 +0100, s...@d...pl (Marcin Surowiec)
    pisze:

    >a małżeństwo nie skłąda się przypadkiem z dwu osób fizycznych?
    >dalej nie rozumiem,
    >nic to postaram się znaleźć te przepisy

    Ale do wpis do księgi wieczystej nie występują dwie osoby fizyczne,
    tylko _małżonkowie_. Kredyt nie jest udzielany dwóm osobom
    fizycznym, tylko _małżeństwu_.

    W akcie notarialnym (pewnie nie jesteś żonaty lub nie kupowałeś
    z żoną nieruchomości) masz napisane: Stawiło się małżeństwo
    taka-to-a-taka-córka-takiego oraz taki-to-a-taki-syn-takiego itd.

    Nie pisze się że stawiły się dwie osoby fizyczne. O kredyt też nie
    starają się dwie osoby fizyczne. Być może to jest możliwe, ale
    dla banku dwie osoby fizyczne są jednak mniej wiarygodne niż
    małżeństwo (tak mi się wydaje).

    --
    pozdrawiem serdecznie
    Andrzej Garapich

    Kto w młodości był socjalistą
    ten na starość będzie świnią

  • 12. Data: 2003-01-31 08:44:23
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Ale do wpis do księgi wieczystej nie występują dwie osoby fizyczne,
    : tylko _małżonkowie_. Kredyt nie jest udzielany dwóm osobom
    : fizycznym, tylko _małżeństwu_.

    nie ma w polskim prawie podmiotu prawa o nazwie małżeństwo,
    to są dwie osoby fizyczne, których majątek stanowi pewnego rodzaju jedność

    : W akcie notarialnym (pewnie nie jesteś żonaty

    pomyłka :)

    : lub nie kupowałeś
    : z żoną nieruchomości)

    to fakt

[...]

    myślę, że bankowi wszystko jedno, byleby tylko była możłiwość
    uwoarygodnienia możłiwości spłaty :)

    : --
    : pozdrawiem serdecznie
    : Andrzej Garapich
    :

  • 13. Data: 2003-01-31 09:24:43
    Od: Andrzej Garapich <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl>

    31 Jan 2003 09:44:23 +0100, s...@d...pl (Marcin Surowiec)
    pisze:

    >nie ma w polskim prawie podmiotu prawa o nazwie małżeństwo,
    >to są dwie osoby fizyczne, których majątek stanowi pewnego rodzaju jedność
    Może i nie ma. Ale we wszystkich aktach notarialanych, które
    podpisywałem z lepszą połową taki zapis mam. I w KW też jest
    zapis, że działka jest własnością nas obu.

    >: W akcie notarialnym (pewnie nie jesteś żonaty
    >pomyłka :)
    >
    >: lub nie kupowałeś
    >: z żoną nieruchomości)
    >to fakt

    Któreś musiałem trafić, nie?

> [...]
    >: małżeństwo (tak mi się wydaje).
    >myślę, że bankowi wszystko jedno, byleby tylko była możłiwość

    Tu się kompletnie, ale to kompletnie nie zgadzamy. Nawet na tej
    grupie (ale więcej na pl.*.banki) opisywane były przypadki
    osób w doskonałej kondycji finansowej, którym odmówiono
    kredytu. Poszperaj w archiwum - znajdziesz tego masę. Moja
    sytuacja historia starania się o kredyt też jest komiczna, gdyby
    nie dotyczyła mnie bezpośrednio i nie chodziło o moje pieniądze.
    Banki mają to, co napisałeś w głęęęębokim poważaniu.

  • 14. Data: 2003-01-31 09:30:32
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : podpisywałem z lepszą połową taki zapis mam. I w KW też jest
    : zapis, że działka jest własnością nas obu.

    w KW jest imię nazwisko imię nazwisko - współwłasność łączna

    : Któreś musiałem trafić, nie?

    ano :)

    prawo banku - tak tylko uogólniałem

  • 15. Data: 2003-01-31 17:39:25
    Temat: Re: Hipoteka a wspólnota majątkowa małżonków
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    > Witam,
    >
    > Szukałem w archiwum grupy, bezskutecznie, więc postanowiłem zapytać.
    >
    > Chodzi o opisany niedawno na łamach Wyborczej bubel prawny
    > uniemożliwiający małżeństwu pozostającemu we wspólnocie majątkowej
    > dokonania wpisu hipotecznego w księdze wieczystej ich nieruchomości.
    Ustawa uchylająca ten przepis jest już skierowana do senatu.
    http://orka.sejm.gov.pl/opinie.nsf/nazwa/773_u/$file
    /773_u.pdf (uwaga plik
    pdf)

    Tomek

  • 16. Data: 2003-01-31 19:30:39
    Temat: Re: Hipoteka a wspólnota maj?tkowa małżonków
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Garapich" <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl> napisał w
    wiadomości news:njci3vgcekk8rn5mf3ms57cgbq3kqvnddi@4ax.com...
    > Chodzi generalnie o to, kto ma prawo występować o wpis
    > do KW. Dotychczas mogła to być osoba fizyczna (tak zostało),
    > lub małżeństwo (i to słówko wypadło w nowelizacji).
    > Tak więc, jak masz nieruchomość, chcesz wziąc pod nią
    > kredyt, to po prostu zgadzasz się na zajęcie przez bank
    > twojej nieruchomości. Ale jak małżeństwo chce to zrobić,
    > to Sąd Wieczysty mówi: "nieeee, małżeństwo na podstawie
    > nowych przepisów nie może wnioskować o wpis do hipoteki).
    > No i mamy zagwozdkę.

    AFAIR w pierwszym artykule jaki pojawil sie w GW bylo napisane, ze mozna to
    zalatwic poprzez rozdzielnosc majatkowa.

    Karol