    From: "J.A." <l...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Date: Tue, 19 Sep 2006 09:34:34 +0200
    <i...@n...lechistan.com> <eelh5n$kti$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <eelimm$s6t$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <eeljse$3l3$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <eelm1l$aa0$1@inews.gazeta.pl> <s...@l...eu.org>
    <1...@4...net>
    <0...@n...lechistan.com> <eemdiu$lp5$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <fkucjip9ck98$.nsvtsoxcknyd.dlg@40tude.net>
    <k...@n...lechistan.com>
    <1...@4...net>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <zyk7v6592syo$.p18cajnu7ff$.dlg@40tude.net>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <7ghkg0dptc5v.pprgii07u0rs$.dlg@40tude.net>
    <s...@1...acn.waw.pl>

    Tue, 19 Sep 2006 07:07:10 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, Renata
    Gołębiowska napisał(a):

    > A kto ustala wagę Grześka?

    Tematem jest plecak, czyli to, co wnosisz do hipermarketu.
    Grześków do hipermarketu nie wnosisz.
    Grześki mogą być co najwyżej przedmiotem transakcji tak jak
    przelot. Szybkości przelotu też nie ty ustalasz, tylko albo
    kupujesz razem z ofertą, albo nie.
    Plecak w skład oferty nie wchodzi, więc to co piszesz nie ma
    związku z tematem.

    > Nie. Umawiam się na przewóz 1 osoby,

    To się zgadza.
    W biurze zamawiasz bilet dla jednej osoby.
    I twoje nazwisko widnieje na bilecie.

    > do 5kg bagażu podręcznego o
    > określonych wymiarach maksymalnych i do 20kg bagażu w luku również o
    > określonych wymiarach. Mogę sobie też dokupić inne usługi, które
    > oferuje przewoźnik, np. przewóz roweru.

    Przezornie napisałaś "do 20 kg".
    Zawsze się umawiasz tylko "do 20 kg"?
    A jakbyś chciała się umówić "do 50 kg" to by ci się udało?
    Normalny przelot obejmuje "do 20 kg", ale nie dlatego, że klient
    sobie ustalił ten limit, tylko przewoźnik.
    Czym innym jest ustalenie warunków przewozu, a czym innym kupno
    gotowej oferty.
    Pewnie, że oferty u różnych przewoźników mogą być różne.
    Nawet czołg można sobie przwieźć samolotem, ale jak się
    przewoźnik uprze, że on czołgów nie przewozi, to nie ma siły. Nie
    zmusisz go do tego, żeby przewiózł.
    Możesz się tylko poruszać w ramach gotowej oferty, którą
    dostajesz, z warunkami określonymi w regulaminie.
    Albo kupujesz albo nie.
    Tak samo jest w hipermarkecie.

    > Bajdurzysz. Nie kupuję usługi wejścia do supermarketu.

    > Dlaczego ty nie rozumiesz, że aby wejść do samolotu wykupuję bilet za
    > konkretną usługę, aby wejść do supermarketu nie muszę, bo oferta ma
    > być dostępna publicznie dla każdego, kto zapoznając się z nią nie
    > łamie prawa?

    To raczej ty nie rozumiesz, że hipermarket robi ci łaskę, że cię
    wpuszcza do środka.
    Gdyby sobie ustawili ladę i wykaz artykułów w cennikiem wyłożonym
    na niej, musiałabyś na te warunki przystać.
    Nie jest twoim prawem konstytucyjnym włażenie za ladę sklepową.
    Jeśli jednak regulamin sklepu ci na to pozwala, to się możesz z
    tego tylko cieszyć.
    Jak to się jednak mówi:
    dać psu palec, za rękę capnie.

    --