    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Date: Tue, 19 Sep 2006 07:07:10 +0000 (UTC)
    Sender: m...@a...atcom.net.pl
    <i...@n...lechistan.com> <eelh5n$kti$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <eelimm$s6t$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <eeljse$3l3$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <eelm1l$aa0$1@inews.gazeta.pl> <s...@l...eu.org>
    <1...@4...net>
    <0...@n...lechistan.com> <eemdiu$lp5$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <fkucjip9ck98$.nsvtsoxcknyd.dlg@40tude.net>
    <k...@n...lechistan.com>
    <1...@4...net>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <zyk7v6592syo$.p18cajnu7ff$.dlg@40tude.net>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <7ghkg0dptc5v.pprgii07u0rs$.dlg@40tude.net>

    On 2006-09-19, J.A. <l...@p...com> wrote:

    > Nie pisz, że bredzę, bo piszesz nie na temat.
    > Mowa była o tym, że nie ty ustalasz limity bagażu, który możesz
    > wnieść na samolot.

    A kto ustala wagę Grześka?

    > Z prawnego punktu widzenia umawiasz się na przewóz osoby, a
    > plecak osobą nie jest, więc porównanie koleżanki do plecaka jest

    Nie. Umawiam się na przewóz 1 osoby, do 5kg bagażu podręcznego o
    określonych wymiarach maksymalnych i do 20kg bagażu w luku również o
    określonych wymiarach. Mogę sobie też dokupić inne usługi, które
    oferuje przewoźnik, np. przewóz roweru.

    > Ty się umawiasz na przelot własnej osoby.

    Nie tylko. Patrz wyżej.

    > Powód tego "niewejścia" w obydwu wypadkach jest identyczny:

    Bajdurzysz. Nie kupuję usługi wejścia do supermarketu.

    > Wszystko na podstawie regulaminu wewnętrznego.

    Dlaczego ty nie rozumiesz, że aby wejść do samolotu wykupuję bilet za
    konkretną usługę, aby wejść do supermarketu nie muszę, bo oferta ma
    być dostępna publicznie dla każdego, kto zapoznając się z nią nie
    łamie prawa?

    Renata