  • Data: 2003-09-25 20:17:46
    Temat: Re: Hilfe.......co robić???? - dzięki AR
    Od: "tdm850" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bkvdlv$683$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > 2) Jako podejrzanemu przysługują Ci określone prawa. Na tym etapie
    > postępowania istotne jest prawo podejrzanego do odmowy składania
    wyjaśnień,
    > nie masz też obowiązku mówienia prawdy. Możesz składać wnioski dowodowe.
    > Przesłuchujący po przedstawieniu Ci zarzutu ma obowiązek zapoznać cię z
    > Twoimi prawami jako podejrzanego (często jest to druk z wyszczególnionymi
    > prawami).
    > 3) Winieneś zanotować sobie treść zarzutu z kwalifikacją prawną
    > 4) Następnie podejmujesz decyzję, czy przyznajesz się do przedstawionego
    Ci
> [...]
    > w kraju; w razie nie uczynienia tego pismo wysłane pod ostatnio znanym
    > adresem w kraju, albo jeżeli adresu tego nie ma, załączone do akt sprawy,
    > uważa się za doręczone (art. 138 kpk);
    > 3) jeżeli podejrzany, nie podając nowego adresu, zmienia miejsce
    > zamieszkania, lub nie przebywa pod wskazanym przez siebie adresem, pisma
    > wysłane pod tym adresem, w toku trwającego śledztwa lub dochodzenia, uważa
    > się za doręczone (art. 139 kpk).
    >
    > Ponieważ zakładam, że wiesz dobrze o co chodzi, winieneś sam zdecydować,
    czy
    > na tym etapie jest Ci potrzebny obrońca.

    Wielkie dzięki,
    co do twojej pierszej opini to sie nie zgadzam, nie byłem przesłuchiwany i
    nie zostało mi jeszcze przedstawioen jakieś tam zarzuty i nie miałem do
    czynienia z policją ani prokuraturą. Ale jak najbardziej twoje wagi się
    przydadzą. Będe przesłuchiwany po raz pierwszy w tej postaci. Obawiam się
    tylkoże jakiś szef komisarjatu pod który podlega moje osiedle (sprawa w
    opisana w tym tremacie) będzie chciał się mśić. No tak ale jutro bede sam.
    Dziwi mnie tylko że byłem przesłuchiwany przez Policję od 2002 (bo na
    wezwaniu widnieje .../02). pirwszą rzecz jaka zrobiułem to zadzwoniłemdo
    Policji w prawie wyjaśnienia że chyba się pomylili i propozycją spotkania
    się na przesłuchaniu w tym dniu, lecz "pan policjany poinformaował mnie ze
    za chwilke jedzie , i po chwili w oddali usłyszałem śmiejący się głos
    ....Jasiu jedziemy. To mnie wk... niesamowicie bo w tej chwili skończył sie
    rozmowa. I właśnie czekam na jutrzejszy dzień i co się w nim stanie. Ale
    musze wam powiedzieć że takie oczekiwanie jest fatalne dla psychiki.
    najbardziej się boję rzeczy że beda coś mi chcieli scisnąć. POzdrawiam i
    sorki za swoje emocje,ale matura, egzaminy na studia, obrona to pestka z tym
    co się dzieje ze mna teraz.
    pozdrawiam i dzieki jeszcze raz za pomoc w szczególności AR