    Newsgroups: pl.comp.os.linux,pl.soc.prawo
    Date: Mon, 18 Feb 2013 10:48:24 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Hacking...

    On Sun, 17 Feb 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Dlaczego?
    >
    > Czym się różni krzesło w restauracji od ławki w parku? Podlega pod inne
    > przepisy?

    Ani jedno ani drugie.
    Clou zawarte jest w słowie "dokładnie" którego użyłeś, a którego
    NIE użył Mr Misio.
    Drugi jest w ODJECHANIU tym samochodem.

    Wracając do ławki:

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
    +++
    Art. 56.
    Czynnoœć prawna wywołuje nie tylko skutki w niej wyrażone, lecz
    również te, które wynikajš z ustawy, z zasad współżycia społecznego
    i z ustalonych zwyczajów.
    [...]
    Art. 712.
    § 1. Jeżeli umowa nie okreœla sposobu używania rzeczy, bioršcy
    może rzeczy używać w sposób odpowiadajšcy jej właœciwoœciom
    i przeznaczeniu.
    ---

    PRZEZNACZENIE ławki i krzesła są takie, jak wyraził to ich właściciel
    lub zarządca, i nikt nie pisał o odstawianiu "dokładnie tak" - CHYBA,
    że ze sposobu postawienia (element konstrukcyjny w postaci betonowej
    wylewki) wynika "dokładność" potrzebnego odstawienia z powrotem.
    JEŚLI z "przyjętych zwyczajów" wynika, że siadanie na dostępnej
    ławce jest stosowane, to powinna zostać odstawiona mniej więcej
    stosownie do sposobu w jaki stała i tyle.

    Teraz jeszcze wywiedź, że branie komuś samochodu jest primo
    "przyjętym zwyczajem" a secundo że daje TAKIE SAMO władztwo
    właścicielowi (lub zarządcy), co siadanie na jego ławce,
    i już będziesz górą.
    Tylko nie zapomnij o szczególe - ów właściciel może w każdej
    chwili podejść do ławki, o której WIE GDZIE ONA JEST i powiedzieć
    że zabiera, bo jej potrzebuje!
    "Tu i teraz" on to władztwo ZACHOWUJE.

    Jak chodzi o samochód, najwyraźniej pomyliłeś skorzystanie
    z tego samochodu w celu powiedzmy wypoczynkowym (bądź przeciwnie :P)
    ale bez jego przestawiania, z ODJECHANIEM tym samochodem w siną
    dal.
    Nawet abstrahując od sprawy "przyjęcia zwyczaju" korzystania
    z czyjegoś auta bez pytania.

    > To twoja teza.

    Nie tylko.
    Też tak uważam.
    Wymieniony obowiązek powoduje DODATKOWĄ odpowiedzialność właściciela,
    ale nie zmienia faktu iż zabrania pojazdu nijak nie da się porównać
    ze skorzystaniem (na miejscu!) z ławki czy krzesła

    > Ale ty chcesz karać za samo użycie.

    No i tu jestem w stanie zgodzić się z Tobą.
    Korzystający przecież tej sieci nigdzie nie wynosi, nigdzie nią(!)
    nie wyjeżdża, nie "wyjmuje z władztwa".

    pzdr, Gotfryd