eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja (troche dlugie) › Re: Gwarancja (troche dlugie)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.icm.edu.pl!news
    .atman.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja (troche dlugie)
    Date: Sat, 01 Mar 2003 16:26:34 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 41
    Message-ID: <3...@p...onet.pl>
    References: <b3qa1d$qac$1@ultra60.mat.uni.torun.pl>
    NNTP-Posting-Host: pv144.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1046533089 10671 217.99.5.144 (1 Mar 2003 15:38:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 1 Mar 2003 15:38:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.0.2) Gecko/20021120
    Netscape/7.01
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:126795
    [ ukryj nagłówki ]

    Hippo wrote:
    > Szukalem odpowiedzi na to pytanie w archiwum, ale znajdywalem rozne
    > odpowiedzi, zwykle zreszta ze slowami typu "wydaje mi sie".

    bo to prawo a nie matematyka :)

    > Czy wiec bez karty gwarancyjnej de facto mozemy miec do czynienia tylko z
    > "rekojmia" (obojetnie jak sprzedawca sobie to nazwie), czy jest mowa o
    > gwarancji?
    >
    > Btw, dopiero gdy wpisal mi na fakturze adnotacje o czasie trwania gwarancji,
    > na fakturze pojawil sie numer seryjny obudowy, przedtem byla jedynie pozycja
    > "obudowa". Czy w takiej sytuacji (gdy nie ma numerow) moge wziac dowolna
    > popsuta obudowe i zadac naprawy gwarancyjnej? Czy tez to ja musze udowodnic
    > ze akurat ten egzemplarz zostal zakupiony w ich sklepie?
    >
    > I jeszcze jedno pytanie, tu przyznam sie szczerze chodzi o zaklad. Znajomy,
    > ktory jest sprzedawca w sklepie twierdzi (twierdzil, zaklad jest jeszcze z
    > poprzedniego roku), ze podpisujac przy kupnie karte gwarancyjna klient
    > decyduje sie na ew. reklamacje z tytulu gwarancji, innymi slowy tym samym
    > zrzeka sie z prawa do rekojmi, obowiazuje go tylko gwarancja. Moim zdaniem
    > jest to bzdura, co zreszta wynika z wiekszosci postow na tej grupie na ten
    > temat. Chodzi mi tylko o regulacje prawna (obowiazujaca w tamtym roku), bo
    > nie moge doszukac sie konkretnego przepisu ktory by o tym mowil.

    kodeks cywilny:

    Art. 577. § 1. W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument
    gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie
    wątpliwości, że wystawca dokumentu (gwarant) jest obowiązany do
    usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od
    wad, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji.

    § 2. Jeżeli w gwarancji nie zastrzeżono innego terminu, termin wynosi
    jeden rok licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.

    Art. 579. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady
    fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1