eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancją/rękojmią izraelskiego Pegasusa :-) [AP sugeruje+ wady/braki?] › Re: Gwarancją/rękojmią izraelskiego Pegasusa :-) [AP sugeruje+ wady/braki?]
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancją/rękojmią izraelskiego Pegasusa :-) [AP sugeruje+
    wady/braki?]
    Date: Sat, 25 Dec 2021 00:17:08 +0100

    Użytkownik "Krzysztof kw1618" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2021.12.24 o 16:44, J.F. pisze:

    >Tak, owszem smartfon transmituje dane ale aby transmitowac potrzebuje
    >operatora który przesyła te dane. Jesli telefon jest prepaid i 0zł na
    >koncie, to operator zablokuje transmisję.

    smartfona masz i prepaida z 0 zl na koncie?

    >Oczywiście osoby podsłuchiwane raczej mają abonament a po
    >wykorzystaniu

    Ba - maja telefon za zlotowke i drogi abonament :-)

    A politycy ... nie na koszt swojego biura poselkiego ? :-)

    >limitu GB zmniejsza się prędkość, ale nie znam wszystkich ofert.

    Rozmowy juz dawno wymagaja mniej danych niz internet.

    >Jeśli wifi to musiałoby to wifi być skonfigurowane chyba w smarfonie,
    >bo jeśli nie, to jak przesłac dane po wifi bez autoryzacji ? No
    >chyba, że jakieś wifi bez hasła miejskie, w intercity, komunikacji
    >miejskiej. Tu przyznam też nie można wykluczyć, że Pegasus łamie
    >wifi.

    Moze lamie wifi, moze wystarcza to, ktore uzytkownik skonfigurował.
    Moze korzysta z darmowych, a moze np hackuje google/apple i ma dostep
    do hasel wielu sieci wifi.

    Albo np korzysta z nierejestrowanych APN na BTS, bo skad wiesz, czy
    nie oprogramowali tez APS, przynajmniej jednej firmy :-)
    Albo wrecz oficjalnie wykupili w wielu sieciach.

    Albo czy sie nie dogadali i np nie umiescili np w Facebooku :-)

    >Wszystkie doniesienia medialne wskazuja na to, że autorzy
    >oprogramowania jednak zabezpieczyli się i nie sprzedają programu, a
    >jedynie licencję na użytkowanie i mają kontrolę nad tym.
    >Zamysł był aby terrorystom to instalować, więc jeśli autorzy znają
    >treśc podsłuchu, nie ma to znaczenia. To, że licencjobiorca
    >wykorzystał do spraw wewnętrznych politycznych, to dlatego firma
    >wycofała licencję. Odkodowali, przetłumaczyli i wyszło.

    Albo ... licencjobiorca placi, a licencjodawca sie cieszy, ze ma
    dostep do danych i jeszcze na tym zarabia :-)

    Zreszta tu Pegasus, a skad wiesz, czy podobnie nie zrobil Google,
    Apple cz Huawei?

    Ba - google przeciez zrobil, niektore ich uslugi oficjalnie
    podsluchuja przez mikrofon, wysylaja do Googla i mam tylko
    zapewnienie, ze google skasuje to z serwerow.

    J.