eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera. › Re: Gwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera.
  • Data: 2002-09-30 22:10:09
    Temat: Re: Gwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera.
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan Alder wrote:

    > Owszem, ale w przypadku gwarancji takich jak np. na LG, gdzie jest to
    > gwarancja skierowana do klienta i zdejmująca ze sprzedawcy cieżar
    > garantowania. Natomiast nie wyobrażam sobie jak _mógłbym_ wydać
    > gwarancję z Micromana, gdzie mam spis podzespołów wystawiony
    > _na_moją_firmę_ w dodatku niekoniecznie mają się one 1:1 do zestawu
    > klienta. Więc co? Ciąć ją na paseczki?

    > Nie. Jacek wybrał sobie, tradycyjnie zresztą, temat natury ,,leczę
    > swoje osobiste problemy wylewaniem bezsensownych żali''.

    sluchaj hrabio,
    nie takich hrabiow tutaj widywali
    jezeli temat dotyczy tysiecy klientow i praw konsumenckich
    to nie sa zadne moje zale, ale temat, ktory mnie interesuje
    i po to czas trace, aby spotkac sie tutaj z opiniami osob
    pokrzywdzonych, nabitych w butelke, "podstepnymi warunkami
    gwarancyjnymi" aby poznac temat z drugiej strony.

    Jak dotychczas to "skladacze" sie zjednoczyli i usilnie bronia swojej
    monopolizujacej pozycji w zakresie rozbudowy komputerow.
    Zatem nie ja tworzylem prawa kosumentow.
    Dla mnie jako kosumenta istotne jest jedynie, aby
    mnie "skladacz komputerow" nie usilowal gnebic grozbami i dzialaniami
    monopolistycznymi.
    I to wszystko.

    Z powyzszej dyskusji, nie uslyszalem zadnego argumentu ktory by obronil
    stanowisko "producenta-skladacza".
    Gdyz wszystkie same upadaja, gdyz kazde uzasadnienie przywiazania
    rozbudowy komputera do serwisu "skladacza"
    jest bezzasadne i manifestuje jedynie cel merkantylny "skladacza"
    koncentrujac sie na jego spodziewanym, dodatkowym zysku.

    A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement.
    Zatem wicie hrabio, ale wasze argumenty sa jakie sa,
    czyli slabiutkie.
    Nawet nie ma potrzeby ich obalac, gdyz sie same obalily.

    Ten zapis w warunkach gwarancji, pod grozba, zmusza klienta do
    dodatkowych swiadczen finansowych na rzecz "producenta-skladacza"
    a transakcja raz zawarta, oplacona w calosci
    nie przewiduje dodatkowych swiadczen finansowych ze strony konsumenta.

    Serwis moze jedynie wystepowac w charakterze doraczym,
    czyli informowac jak najkorzystniej rozbudowac komputer i w oparciu o
    jakie zespoly, ale nie wymuszac pobierania oplaty za czynnosci, ktore
    wykona konsument.
    A monopolizuje te czynnosci, grozac kosumentowi utrata praw z tytulu
    gwarancji.

    I tutaj nie jest miejsce dla sadow, ale dla urzedu antymonopolowego,
    aby ten udzielil ochrony praw konsumenckich, odsuwajac ciezary finansowe
    nakladane na konsumentow praktykami monopolistycznymi.

    I nic tu hrabio nie wymyslisz, bo argumenty na rzecz utrzymania grozb,
    same sie obalily.

    Jacek