eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera. › Re: Gwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera.
    Date: Mon, 30 Sep 2002 18:28:02 +0200
    Organization: Extreme golf course designer
    Lines: 178
    Message-ID: <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    References: <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    <i...@4...com>
    <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    <v...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: pd57.katowice.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.tpi.pl 1033403284 11124 213.76.228.57 (30 Sep 2002 16:28:04 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 30 Sep 2002 16:28:04 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: en-US,pl
    X-Mailer: Mozilla 4.79 [en] (Win98; U)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:108767
    [ ukryj nagłówki ]

    Kaizen wrote:
    >
    > >Tyle ze komputer nie wymaga autoryzowanych przegladow, ani
    > >autoryzowanego serwisu,
    > >ani zadnego serwisu, gdy podzespoly sa dobrej jakosci.
    >
    > I tu się w tym przypadku mylisz - zdaniem gwaranta wymaga
    > autoryzowanego serwisu (tak jak zdaniem gwaranta samochód).

    Podaj mi tego producenta pecetow i jego wymagania odnosnie
    autoryzowanych przegladow peceta.
    >
    > >A gdy juz, to wlasnie producent jest zobowiazany do opisania,
    > >jaki wentylator jest dopuszczalny, jaki zasilacz dopuszczalny, jakie
    > >podzespoly.
    >
    > Producent czego (skoro twierdzisz, że komputer nie ma producenta)?

    Skladacz komputera nie zataja informacji zawartych w instrukcji obslugi
    i opisie plyty glownej,
    ktore te informacje zawieraja.

    > Jaki przepis nakłada na niego taki obowiązek? Nie musisz wiedzieć, co
    > można włożyć do czarnej skrzynki jaką dla Ciebie jest zaplombowany
    > komputer.

    Komputer nie jest nigdy czarna skrzynka, gdyz wszystkie jego podzespoly
    sa identyfikowane przez system
    i aplikacje z funkcjami diagnostycznymi.

    >
    > >A tego nie czyni, gdyz prawnie nie jest upowazniony do decydowania,
    > >ktorej podzespoly zechce klient zamontowac.
    >
    > Myślisz, że jak wlejesz olej albo paliwo "ze stadionu" do samochodu i
    > zatrzesz silnik, to nie stracisz gwarancji?

    Mysle, ze znow podajesz niewlasciwy przyklad.
    Na rynku wielu producentow oferuje podzespoly do skladania komputerow i
    te zespoly sa opisane, opatrzone
    instrukcjami i sa oferowane jako zgodne ze standardem PC,
    a zatem producent-skladacz komputera nie jest upowazniony do
    ograniczania praw konsumenckich klienta, w zakresie doboru dodatkowo
    instalowanych podzespolow, o ile sa zgodne ze standardem architektury
    otwwartej standardu PC.
    >
    > >A tutaj juz teoretyzujesz, gdyz przetaktowanie procesora moze prowadzic
    > >do jego spalenia,
    > >a mozna przetaktowania dokonac z biosu.
    >
    > I dlatego też zdaża się, że producenci komputerów biosy zahaślają,
    > żebyś w nich nie mieszał.

    A korzy to zahaslaja bo nie znam ?
    >
    > >> Producent to nie to samo co gwarant, przestań mieszać te dwa pojęcia.
    > >Nikt nie miesza. Tutaj jest ten sam.
    >
    > Ciągle mówimy ogólnie - niezależnie czy producentem jest Comaq, IBM,
    > Optimus czy Krzak
    Ten producent nazywa sie na A... i ma siedzibe w kraju.
    >
    > >Rozklejajac akwarium uzyskasz nieprzydatne kawalki szkla, pobrudzone
    > >klejem.
    >
    > O wymiarach takich jak zakupione. A po rozebraniu kompa masz niektóre
    > części pobrudzone pastą termoprzewodzącą, dysk podzielony na partycje
    > itp. Przydatność kości pamięci z np. notebooka nie jest większa niż
    > tych szkieł - też można je włożyć tylko do notebooka.

    Tutaj znow nie tak.
    Zuzycie podzespolow komputera jest bardziej technologiczne niz fizyczne.
    Naped CD mozesz montowac 10 razy, wyjmowac i znow montowac w innym
    i zachowuje w pelni swoje walory uzytkowe.
    A szklo z rozmontowanego akwarium nie jest surowcem/produktem
    standaryzowanym.

    Przeciez idea architektury otwartej PC polega wlasnie na tym, ze
    podzespoly mozna skladac jak klocki LEGO, rozkladac i skladac inaczej i
    tak w nieskonczonosc.
    Same klocki nie wykazuja sladow zuzycia. Ta paste z procka czy radiatora
    mozna usunac bezsladowo.

    >
    > >Gwarancje na kazdy podzespol i tak mam, gdyz udzielil jej producent
    > >kazdego podzespolu i skladacz
    > >komputera nie jest upowazniony do pozbawiania moich praw z tytulu
    > >gwarancji na kazdy podzespol.
    >
    > No, to jak masz umowy gwarancyjne ne każdy podzespół, to w czym
    > problem?

    Mam umowy, ktorych istnienie jest domniemane, gdyz w ofercie sprzetu
    komputerowego, kazdy producent oferuje
    gwarancje na swoje podzespoly i taka informacje udostepnia w internecie.

    >
    > >Skladacz moze jedynie zataic swoje prawa z tytulu gwarancji na kazdy
    > >podzespol,
    > >ale przeciez nie oswiadczy, ze producent podzespolow mu takiej gwarancji
    > >nie dzielil.
    >
    > Sprzedawca nie ma obowiązku dawać Ci gwarancji, nawet, jeżeli sam
    > takową otrzymał.

    > Może podasz przepis który nakazuje przekazwanie
    > gwarancji kolejnym klientom?

    Ok. Ale podaj najpierw skladacza, ktory nie udziela gwarancji klientom
    na podzespoly komputerowe zakupione od producenta.
    >
    > >Nigdy nie po.dpisuje.
    > >Nawet karta gwarancyjna nie zawiera takiej rubryki jak "podpis
    > >kkupujacego".
    >
    > Faktycznie podpis nie jest wymagany przez KC, ale wielu gwarantów
    > wymaga go.
    Nie wiedza co czynia, usilujac uczynic warunki gwarancji umowa
    dwustronna, jakkolwiek te stanowia zobowiazanie
    gwaranta.
    >
    > >Nie jest dobrowolna , gdy jej tresc jest ustalana jednostronnie.
    >
    > Ale nie musisz z niej korzstać. Jej treść możesz też negocjować - nie
    > raz i nie dwa wynegocjowałem dłuższą gwarancję, niż pierwotnie chciał
    > dać gwarant.
    Mowisz tylko o terminie a nie warunkach.
    >
    > >Kupuje towar a gwarancje wyjmuje w domu z zamknietego kartonu.
    >
    > Pytałeś o gwarancję? Zabronili Ci się zapoznać z jej warunkami przed
    > zakupem? Ja w tym momencie zrobiłbym w tył zwrot i więcej się w takim
    > sklepie nie pojawił.

    Dlaczego.
    Towar mi odpowiada to kupuje.
    Warunki gwarancji sa niezgodne z obowiazujacym stanem prawnym, to
    informuje o tym producenta-skladacza,
    aby zaniechal takich praktyk, obrazajacych prawa konsumenckie i standard
    "architektury otwartej PC".
    >
    > >Ale ja lubie gwarancje, bo np. na dyski jest 3 lata, a rekojmia 1 rok,
    > >gwarancja na monitor 3 lata, a rekojmia rok.
    >
    > Domyślnie wg KC gwarancja jest na rok. Nie możesz negować
    > poszczególnych warunków gwarancji.
    Nie musze.
    W zestawie mam rok na zestaw, a producent monitora udziela 3-letniej,
    podobnie dysku twardego.
    3-letnia gwarancja na dyski jest oferowana bezposrednio przez producenta
    przez internet, z opisem numerow serii, na pamiec tez jest dozywotnia
    gwarancja producenta.

    > Albo z niej korzystasz, albo nie
    > (włącznie z wszystkimi jej zaletami i wadami).
    >
    > >Poza tym gwarancje mi zalatwia producent jego serwis, a rekojmie sklep,
    > >czyli jeden etap dluzej .
    >
    > Zależy od warunków gwarancji - może być dłużej, ale nie musi.
    >
    > Gwarancja jest opcjonalnym elementem sprzedaży i wymaga wystawienia
    > przez sprzedawcę dokumentu gwarancyjnego (art. 577 ust. 1).
    > Korzystający z gwarancji powinien dostarczyć rzecz do miejsca
    > wskazanego w umowie na własny koszt, chyba że z okoliczności wynika że
    > to gwarant powinien udać się do kupującego celem usunięcia wady.
    > Natomiast przy zwrocie naprawionej rzeczy koszty dostarczenia jej
    > kupującemu ponosi gwarant. On też ponosi ryzyko uszkodzenia lub utraty
    > rzeczy tak długo jak pozostaje ona w jego posiadaniu.
    W w przypadku rekojmi to ryzyko zostaje wylaczone ?

    jacek
    > --
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).
    Setting 3D holograms generating 4D-space environments.
    Pseudo-holographic 3D Projector/3DTV.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1