    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja na buty a "długotrwałe użytkowanie"
    Date: Thu, 21 May 2009 01:20:51 +0200
    <gsvo3j$qgn$1@news.onet.pl> <gsvsm5$mi8$2@inews.gazeta.pl>
    <gt01g6$itd$1@news.onet.pl> <gt0u4n$ocp$1@news.task.gda.pl>
    <gt13fc$eeo$1@news.onet.pl> <gt25s9$b28$1@news.task.gda.pl>
    <gt2lj3$ejj$1@news.onet.pl> <gt3don$d9g$1@news.task.gda.pl>
    <gt3on3$bk3$1@news.onet.pl> <gt3pdt$map$1@news.task.gda.pl>
    <gt3pv0$fgd$1@news.onet.pl> <gt3tdc$vab$1@news.task.gda.pl>
    <gt3vfa$1ue$1@news.onet.pl> <gt486j$q9q$1@news.task.gda.pl>
    <gt48j7$kt$1@news.onet.pl> <gt4bce$66o$1@news.task.gda.pl>
    <gt4c25$c5b$1@news.onet.pl> <gt4c9i$adn$1@news.task.gda.pl>
    <gt4ct4$eo5$1@news.onet.pl> <gt4dhe$gj9$1@news.task.gda.pl>

    news:gt4dhe$gj9$1@news.task.gda.pl...

    > mowilem ze nie ogarniasz wszystkiego
    > w efekcie buty tej samej jakosci co obecnie, znacznie zwiekszyly by swoja
    > cene, bo sprzedawca musialby zarobic na udowadnianie ze nie jest
    > wielbladem i ze klient nie traktowal butow pilnikiem, w efekcie, albo i
    > tak chodzilbys w badziewiu z bazaru, albo wydawal pol pensji na buty

    No popatrz, a jednak okazuje się mój pomysł nie jest taki głupi.
    W bardzo podobnej sprawie, równie problematycznej (ubezpieczeń) wymyślono
    bardzo podobny:

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,66313
    03,Ubezpieczyciel_kierowcy_nie_podskoczy.html

    "- Trzeba wreszcie uporządkować kwestię odszkodowań - mówi Krystyna
    Krawczyk, dyrektor Biura Rzecznika Ubezpieczonych. Dzisiaj rzecznik ma
    związane ręce. Może jedynie poprosić firmę ubezpieczeniową o wyjaśnienie i
    zmianę stanowiska. Na niewiele się to zdaje, bo w 60 proc. przypadków
    ubezpieczyciele rzecznikowi odmawiają. Wówczas kierowcom pozostaje jedynie
    wniesienie sprawy do sądu.

    - Proponujemy odwrócenie tej sytuacji - mówi Krawczyk. Wysokość
    odszkodowania miałby ustalać niezależny rzeczoznawca wybierany przez
    kierowcę na koszt ubezpieczyciela. Firma ubezpieczeniowa będzie miała wybór:
    albo wypłacić pieniądze zgodnie z ustaleniami niezależnego biegłego, albo
    pozwać kierowcę do sądu. Projekt zmian przygotowanych przez rzecznika trafił
    już do resortu finansów i infrastruktury. "

    Brzmi znajomo? ;-)