  • Data: 2004-10-27 22:46:34
    Temat: Re: Gwarancja "door to door"
    Od: "fi5h" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    grzech wrote:
    > Dzięki za odzew :)
    >
    > Byłem w Klubie Federacji Konsumentów i tam poradzono mi abym oprócz:
    > - dowodu zakupu
    > - gwarancji
    > - opisu usterki
    > dołączył jeszcze swoje żądanie np: w przypadku niemożliwości
    > naprawienia zwrot kosztów, oraz zaznaczył że powiadomiłem o tym FK
    > przekazując kopie wszystkich przesłanych dokumentów.

    akurat to czego zadasz to nie ma znaczenia bo na gwarancji to serwis
    decuduje o wszystkim i jak mu sie spodoba to moze sie z tym o co prosisz
    zgodzic.
    Wez pod uwage to ze w FK pracuja tez ludzie ktorzy nei do konca wiedza czase
    mco gadaja :) a niestety poznalem sie o tym na wlasnej skorze.

    > Ja jeszcze planuję wysłać CD z uwiecznioną wadą monitora w pliku
    > *.avi, ponieważ wada uwidacznia się okresowo..

    bardzo dobry pomysl.

    > Pan z serwisu powiedział, że w gwarancji mogą być wbite tylko ich
    > symbole, bez żadnych dat..
    > Ale podobno gwarancja jest przedłużana o okres pobytu w serwisie i
    > skąd ja mam znać teraz dokładną datę? :(

    powinna byc udokumentowana data przyjecia do naprawy oraz odbioru. nie musi
    byc koniecznie na karcie gwarancyjnej, moze byc na osobnym formularzu
    zgloszenia / odbioru sprzetu.

    > "Nabywcy przysługuje prawo wymiany sprzętu na nowy lub zwrot kwoty
    > ceny zakupu, jeżeli w okresie gwarancji ASS dokona czterech napraw, a
    > sprzęt będzie nadal wykazywał wady uniemożliwiające jego użytkowanie
    > zgodnie z przeznaczeniem."
    > To cytat z Karty gwarancyjnej. Czy mogę w tej sytuacji *żądać* zwrotu
    > kasy? Czy *muszą* mi ja wtedy zwrócić? Czy to od Nich zależy co zrobią
    > (wymiana/zwrot)?

    to oni decyduja, bo jest tu "lub" i to do nich nalezy ktora droge wybiora.

    > Czy mogę się jeszcze powoływać na: "Ustawę o szczególnych warunkach
    > sprzedaży" jeśli pierwsza naprawa w serwisie była w czasie krótszym
    > niż dwa lata od chwili zakupu, a teraz już ten termin jest
    > przekroczony? ....

    nie.
    Gwarancja tyczy sie gwaranta (producenta) a niezgodnosc towaru z umowa
    sprzedawcy. Tak wiec tu nie mozesz sie juz powolywac na niezgodnosc poniewaz
    termin (2lata) jest przekroczony. Pozostaje jedynie droga gwarancyjna.

    --
    fi5h