eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja › Re: Gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja
    Date: Tue, 22 Feb 2011 09:24:31 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 56
    Message-ID: <ijvrsl$l6r$1@news.onet.pl>
    References: <ijt9am$rsk$1@news.onet.pl> <ijt9j4$se0$1@news.onet.pl>
    <4d62514e$0$2458$65785112@news.neostrada.pl> <ijtkl2$cgs$3@news.onet.pl>
    <4d635eb2$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 46.113.244.181
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1298363094 21723 46.113.244.181 (22 Feb 2011 08:24:54 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Feb 2011 08:24:54 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    In-Reply-To: <4d635eb2$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:669445
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-02-22 07:58, Misiek pisze:
    >
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:ijtkl2$cgs$3@news.onet.pl...
    >> W dniu 2011-02-21 12:49, Misiek pisze:
    >>
    >>
    >>> A skad on ma wiedziec jakie sa warunki gwarancji jesli... nie ma raty
    >>> gwarancyjnej?
    >>
    >> Czyli nie ma gwarancji.
    >>
    >
    > Chodzi o to ze karte gwarancyjna ma, ale nie podbita :-)
    > (poprawilem sie przeca)

    Trzeba się zdecydować, albo gwarancja ważna jest tylko po podbiciu
    (wówczas niepodbita jest nieważna), albo podbicie nie jest konieczne.
    Jaką opcję wybrał gwarant, wynika z warunków gwarancji.


    >>> wiekszosci kart gwarancyjnych niestety wymagane jest posiadanie
    >>> paragonu. Z tej prostej przyczyny, ze gdyby doszlo do koniecznosci
    >>> zwrotu gotowki - paragon jest do tego potrzebny i WYMAGANY.
    >>
    >> Nie jest.
    >>
    >
    > To skad maja wiedziec ile zaplacil jesli nie ma dowodu sprzedazy w
    > postaci paragonu? Skad maja wiedziec ze dany sprzet wogole OD NICH
    > pochodzi?

    Od kogo? Przecież gwarant i sprzedawca to nie musi być ten sam podmiot.

    > Sporo kart gwarancyjnych posiada taki zapis "karta gwarancyjna wazna
    > jest jedynie z dowodem sprzedazy (faktura, paragion - dawniej jeszcze
    > rachunek).

    No to WÓWCZAS paragon jest konieczny.

    >>> wiekszosci kart gwarancyjnych niestety wymagane jest posiadanie
    >>> paragonu. Z tej prostej przyczyny, ze gdyby doszlo do koniecznosci
    >>> zwrotu gotowki - paragon jest do tego potrzebny i WYMAGANY.

    To takie masło maślane: do zwrotu wymagany jest paragon, więc gwarancja
    wymaga paragonu.

    Tymczasem do samego zwrotu nie jest wymagany paragon. Gwarancja zatem
    nie wymaga paragonu, ponieważ "jest on niezbędny do zwrotu", tylko
    wymaga paragonu "bo tak".

    Ale zwrotu można również dokonać na podstawie niezgodności z umową,
    wówczas zapisy gwarancji nas nie interesują.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1