  • Data: 2004-03-21 18:10:47
    Temat: Re: Gwa3t - czy mo?na jeszcze co? zrobia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcyś" <m...@x...pl> napisał w wiadomości
    news:c3jvbq$r8i$6@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czyli jeśli "dobry obywatel" przyjdzie złożyć zawiadomienie
    > np. do komendy, to wygarnąć mu z kaczego repertuaru
    > "spieprzaj dziadu"?
    >
    > Oczywiście chromolę ten ten jego "obywatelski obowiązek",
    > ale gdy policjant nie przyjmie od niego zawiadomienia,
    > to ma prokuratora na karku.
    > Jasne jest, że następnym krokiem (a jeśli to możliwe -
    > równoczesnym) jest zapytanie "pokrzywdzonej", czy
    > w ogóle jest pokrzywdzoną.

    Otóż to właśnie. Zawiadomienie przyjąć i za... do pokrzywdzonej, czy w
    ogóle wie o czymś takim. Zresztą tak naprawdę, to w praktyce zawiadomienie
    o zgwałceniu pochodzące od osoby postronnej, poza załóżmy najbliższą
    rodziną do pokrzywdzonej (-go) to rzadkość. Ja przypominam się za
    kilkanaście lat kariery zaledwie kilka takich zdarzeń, ale to byli z
    reguły po prostu przypadkowi świadkowie, którzy udzielili napadniętej
    pomocy i formalne zawiadomienie pochodziło i tak od samej zainteresowanej.