  • 1. Data: 2002-08-24 06:16:48
    Temat: Gowniane prawo i pies...
    Od: "VA" <j...@p...fm.SPAM>

    Jakis miesiac temu pisalem tu, ze mamy powazny problem z psem, ktory szczeka
    cala noc na sasiedniej posesji i ktorego wlasciciel ma to gdzies. Do tego,
    zona widziala jak ten zle traktuje tego psa. No i co sie wydazylo?. Otorz
    napisalem wtedy dwa pisma. Jedno do Strazy Miejskiej, drugie do Towarzystwa
    Opieki nad Zwierzetami. Przyszedl Straznik miejski, kompletna dupa wolowa,
    co chyba nadaje sie jedynie do dawania mandatow za zle zaparkowane auta, bo
    nie potrafil nawet dotrzec do wlasciciela psa i mnie sie pytal jak sie facet
    nazywa i w jakich godzinach go zastac ( ja nawet nie wiem jak on wyglada) i
    rozlozyl rece, ze on nic nie moze zrobic.. Potem zadzwonila babka z TOZ i
    chciala mnie splawic, ale na moje opowiesci, ze facet go meczy, bo pies
    skomle i wyje powiedziala, ze wysla kogos. Teraz dostalem pismo ze Strazy
    Miejskiej z odpowiedzia, ze straznik byl razem z inspektorem z TOZ i nie
    stwierdzono zaniedban u psa, a za nocne szczekanie psa nie mozna ukarac
    wlasciciela gdyz prawo tego nie przewiduje.
    Ludzie i co ja mam teraz zrobic?. Nie spimy z zona po nocach, dzieci placza,
    pies ujada i nic nie mozna zrobic?!. Co mam gada otruc? Przeciez od razu
    skieruje na siebie podejrzenia. Gdzie sie mozna odwolac? Czy faktycznie
    jesli pies ma wlasciciela i w nocy glosno ujada nie ma prawa aby cos zrobic?

  • 2. Data: 2002-08-24 07:55:39
    Temat: Re: Gowniane prawo i pies...
    Od: "VA" <j...@p...fm.SPAM>

    > zrobic?
    >
    > Pozostaje tylko droga porcesu cywilnego za immisje - pozwać musiałbyś
    > właściciela nieruchomości na której ujada pies - pocieszę Cię, że takie
    > sprawy często się zdarzają.
    >
    > Powodzenia
    > MAX

    No tak, ale sad odrzuci, bo jakie podam powody? Ze boli mnie rano glowa od
    niewyspania?

  • 3. Data: 2002-08-24 13:03:42
    Od: "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl>

  • 4. Data: 2002-08-24 14:23:20
    Od: "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl>

    "VA" <j...@p...fm.SPAM> wrote in message news:ak8397$42k$1@news.tpi.pl...

    > No tak, ale sad odrzuci, bo jakie podam powody? Ze boli mnie rano glowa od
    > niewyspania?

    Nie, nie o to chodzi - to nie jest sprawa o odszkodowanie tylko o
    znaniechanie naruszeń nieruchomości (art. 144 KC). Najlepiej jest znaleźć
    sąsiadów na świadków, którzy także uważaja szczekanie psa za uciązliwe.
    PRzyjmuje się bowiem, że ciągłe szczekanie psa w nocy w sąsiedztwie budynków
    mieszkalnych jest zakłóceniem ponad przeciętną miarę. W sprawie chodzi tylko
    o wykazanie, że pies ciągle szczeka i że jest uciązliwy dla sąsiadów.

    Pozdro
    MAX

  • 5. Data: 2002-08-24 22:21:38
    Od: "VA" <j...@p...fm.SPAM>

> [...]
    tylko
    > o wykazanie, że pies ciągle szczeka i że jest uciązliwy dla sąsiadów.

    A wiesz jak jest w Polsce z sasiadami?. Nikt nie chce wychylac nosa. Ludzie
    beda cierpiec ale nic nie powiedza. Generalnie ludzie teraz juz nic nie chca
    robic tylko czekaja az problem SAM sie rozwiaze. Na mojej ulicy jak przepali
    sie zarowka i ja nie zadzwonie do elektrowni to bedzie ciemno przez 3
    miesiace, bo innym to nie przeszkadza albo uwazaja, ze Ci z elektrowni widza
    na odleglosc, ze ktos ma ciemno i bez laski maja przyjechac. Przez 10 lat
    nie mielismy tu ulicy, wiosna aby przejsc 100m trzeba sie bylo czepiac sie
    plotu w kaloszach aby nie utonac w blocie po kolana. I coz, wszyscy
    narzekali, ze 'jak to ONI nie zrobia drogi?!"
    A jak przyszlo sie do robienia i wyszlo, ze mieszkancy musza zaplacic
    zaledwie 20% do budowy, to polowa ludzi zaczela mowic, "a po co ta droga?.
    Tyle lat bylo tak, wiec moze byc i dalej". Tak samo z psami, w calej okolicy
    co drugi ma psa. Tylko niektorzy chowaja je na noc do domu, reszta mysli, ze
    mieszka na wsi i, ze pies jest po to aby szczekac,no bo ma odstraszac
    zlodzieja (hi, hi) wiec jak byl straznik miejski i poszedl do sasiadki obok
    (80-cio letniej) z zapytaniem czy ona slyszy psa w nocy, to ta mu
    odpowiedziala, ze skadze, ona nic nie slyszy, zas Ci na przeciwko faceta
    gdzie pies szczeka tez maja psa, ktory ujada (tyle, ze taki maly szczekajacy
    kordupel-da sie przezyc) wiec na bank nie beda mowic, ze cos im przeszkadza.
    Generalnie wiec pies szczeka cala noc, ale jakby co to tylko ja go slysze i
    tylko ja i zona nie spimy, bo reszta jest glucha.Wiec w oczach Strazy
    Miejskiej wyszedlem na idiote, bo coz w tym dziwnego, ze pies w nocy
    szczeka, przeciez musi szczekac, a jak mi przeszkadza to moge sie przeciez
    albo wyprowadzic, albo jak powiedzial straznik mi na ucho, "zatruj Pan
    gadzine aby nikt nie widzial"...

  • 6. Data: 2002-08-25 00:38:02
    Od: Bremse <b...@w...pl>

    Jak wyjedziesz, gdzieś na urlop/święta/cokolwiek tak gdzieś na tydz.
    to zostaw koledze klucze od chaty (tak żeby sąsiad myślał, że nikogo
    nie ma) i kolega wyświadczy przysługę.
    Ewentualnie znajdź jakiegoś amatora Heraklesa, ja będąc na Twoim
    miejscu kupiłbym takiemu agentowi nawet skrzynkę (pół przed, 2. pół po
    robocie) ;-)
    Tylko pamiętaj, że to czworonoga masz zneutralizować, a nie gadzinę
    (tzw. sąsiada) ;-)
    powodzenia
    Bremse

  • 7. Data: 2002-08-25 09:34:04
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

> [...]
    > robocie) ;-)
    > Tylko pamiętaj, że to czworonoga masz zneutralizować, a nie gadzinę

    Biedny kundel, gdyby wiedział co knujecie, napewno przestałby
    szczekać ;)

    pozdr.
    Jacek

  • 8. Data: 2002-08-26 07:44:44
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Najprościej bedzie pójśc do dzielnicowego a nie straży miejskiej.
    Powiedzieć, że pies szczeka i biega bez kagańca...dzielnicowy przyjdzie i
    pogada z facetem. Jak nic sie nie zmieni to drugi raz...

  • 9. Data: 2002-08-26 08:05:19
    Od: "VA" <j...@p...fm.SPAM>

    "Milamber" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Powiedzieć, że pies szczeka i biega bez kagańca...dzielnicowy przyjdzie i
    > pogada z facetem. Jak nic sie nie zmieni to drugi raz...

    Pies owszem biega, ale jest przywiazany lancuchem do budy...No i ujada..

  • 10. Data: 2002-08-26 14:23:10
    Od: "Adamex" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > .....znaniechanie naruszeń nieruchomości (art. 144 KC). ..........

    Jeśli kodeks traktuje takie szczekanie jako zakłócanie ciszy nocnej to
    trzeba na to sądu?
    Analogicznie inne wykroczenie, jadę samochodem 120 km/h po osiedlu czy
    mieście i policjant nie może mnie zatrzymać i ukarać za to tylko sąd?

    ////////
    /// /// Adamex