  • 1. Data: 2007-01-23 09:44:40
    Temat: Gotowy produkt elementem innego produktu
    Od: "Adam" <b...@b...pl>

    Witam serdecznie,

    Posłużę się przykładem. Chcę wyprodukować stacjonarny odtwarzać MP3 bazując
    na gotowych dostępnych na rynku przenośnych odtwarzaczy. Moje urządzenie..
    powiedzmy będzie zawierało węwnątrz pozbawioną obudowy zakupioną MP-trójke.
    Dodając do tego nowych funkconalności

    Moje pytanie - czy stosując cudze rozwiązania w własnych nie naruszam prawa
    ?

    Adam

  • 2. Data: 2007-01-23 09:46:13
    Temat: Re: Gotowy produkt elementem innego produktu
    Od: "FunkNetz" <f...@f...de>

    Zadaj to pytanie lepiej Chinczykom ile oni praw patentowych zlamali przy
    danej produkcji.

  • 3. Data: 2007-01-23 10:33:45
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Moje pytanie - czy stosując cudze rozwiązania w własnych nie naruszam
    > prawa
    > ?
    > Adam

    Nie naruszasz jeżeli kupiłeś podzespoły OEM czyli celowo przygotowane do
    stosowania w innych produktach - wtedy dostawaca zapewnia odpowiedni serwis
    tych podzespołów itd..
    W każdym innym przypadku można zarzucić naruszenie praw autorskich
    producenta.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2007-01-23 10:37:59
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Zadaj to pytanie lepiej Chinczykom ile oni praw patentowych zlamali przy
    > danej produkcji.
    Tylko ze w Chinach jest to najzupełniej LEGALNE. Tan kraj nie ratyfikował
    żadnych międzynarodowych porozumień o przestrzeganiu praw do wartości
    intelektualnych. I co im zrobisz ?
    Chiny są właścicielem 80% długu publicznego USA, czyli mają amerykańską
    gospodarkę w kieszeni (wyobraź sobie sytuacją nagłego zarządania spłaty
    posiadanych papierów wartościowych)
    Dlatego USA nigdy nie podejmują żadnych dzialań wobec Chin i na tej linii
    jest zawsze cicho jak makiem zasiał.
    Tak naprawdę jeżeli chiny czegoś nie zechcą to nikt im w tym nie przeszkodzi
    i jeżeli ktoś chce robić jakiś biznes który może godzić w czyjeś prawa (nota
    bene często bzdurne i wydumane) niech jedzie do Chin.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2007-01-23 11:16:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.01.2007 Jackare <j...@i...pl> napisał/a:
    > W każdym innym przypadku można zarzucić naruszenie praw autorskich
    > producenta.

    Tzn?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2007-01-23 12:35:17
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Chiny są właścicielem 80% długu publicznego USA, czyli mają amerykańską
    > gospodarkę w kieszeni (wyobraź sobie sytuacją nagłego zarządania spłaty
    > posiadanych papierów wartościowych)

    No... a ludziska się angielskiego uczą, skoro wiadomo, że już teraz u
    Chińczyka pracujemy.

    *piotr'ek*

  • 7. Data: 2007-01-23 12:36:16
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Tzn?

    sprzedajesz czyjś produkt pod swoją marką. Zmiana obudowy to nie zmiana
    produktu.
    A z innej beczki: dochodzi jeszcze wykonanie badań CE jeżeli produkt jest
    przeznaczony na rynek UE

  • 8. Data: 2007-01-23 13:41:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    >
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > sprzedajesz czyjś produkt pod swoją marką. Zmiana obudowy to nie zmiana

    Konkretnie jakie art. PA zostają naruszone (przyjmując, że bebechy
    takiego urządzenia to w ogóle utwór w świetle PA).

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-01-23 14:01:23
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Konkretnie jakie art. PA zostają naruszone (przyjmując, że bebechy
    > takiego urządzenia to w ogóle utwór w świetle PA).

    napisałem MOŻNA zarzucić, zwłaszcza jeżeli producent zastrzegł wzór, markę
    lub ma jakieś prawa patentowe zastosowane w rozwiązaniu. Nie napisałem że
    zawsze i wszędzie będzie to naruszenie. MOŻE to być naruszenie i producent
    oryginału MOŻE pozwać delikwenta z tego tytułu. A bebechy urzadzenia to nie
    tylko przedmiot fizyczny ale zazwyczaj chroniony i nie ujawniany przez
    producenta projekt. Właśnie po to chroniony i nie ujawniany aby nikt nie
    żerował za darmo na myśli technicznej producenta i niskim kosztem nie
    tworzył kopii rozwiązań. Kto ma styczność z jakimkolwiek przemysłem wie ile
    kosztuje jakiekowlwiek oprogramowanie wspomagające projektowanie (AutoCAD,
    Protel itp)
    M.in po to konstruktorzy wszelkiej masci mają zapisane w umowach o pracę
    przeniesienie własności intelektualnej i praw autorskich co do wszystkich
    stworzonych utworów na pracodawcę lub zleceniodawcę.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2007-01-23 14:47:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > napisałem MOŻNA zarzucić, zwłaszcza jeżeli producent zastrzegł wzór, markę

    Dla mnie Twoje zdanie oznacza "w każdym z pozostałych przypadków istnieje
    możliwość postawienia skutecznego zarzutu", ale zapewne rzeczywiście
    użyłeś to w znaczeniu "być może" :)

    > lub ma jakieś prawa patentowe zastosowane w rozwiązaniu. Nie napisałem że

    Patent. Prawo Autorskie mówi wyłącznie o utworach.

> [...]
    > tylko przedmiot fizyczny ale zazwyczaj chroniony i nie ujawniany przez
    > producenta projekt. Właśnie po to chroniony i nie ujawniany aby nikt nie

    Projekt nie jest utworem.

    > żerował za darmo na myśli technicznej producenta i niskim kosztem nie
    > tworzył kopii rozwiązań. Kto ma styczność z jakimkolwiek przemysłem wie ile

    To co, podasz które konkretnie art. PA mogą zostać naruszone?

    --
    Marcin