eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Fwd: [nasza polska] W imie sprawiedliwosci i solidarnosci - apel o uwolnienie p.Ryszarda Kolyszki] › Re: [Fwd: [nasza polska] W imie sprawiedliwosci i solidarnosci - apel o uwolnienie p.Ryszarda Kolyszki]
    From: Piotr Szkudlarek <s...@w...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Fwd: [nasza polska] W imie sprawiedliwosci i solidarnosci - apel o
    uwolnienie p.Ryszarda Kolyszki]
    Date: Fri, 18 Jan 2002 10:44:13 +0100

    Mariusz Prokopczyk wrote:

> [...]

    No to sobie znalaz kiepskiego prawnika. Do niego winien miec wpierw pretensje
    za stan sprawy.

    > Nie dowierzając, że tak duża korporacja może być w całości
    > skorumpowana i społecznie amoralna, p.Kołyszko usiłował
    > apelować w tej sprawie u swoich przełożonych.

    Taki duzy chlopczyk powinien byc bardziej przewidujacy:(

    > (Dla mnie osobiście jest tylko szokiem że podobne
    > praktyki "negocjacji" sprzyjające korupcji sądu i
    > policji wprowadzono nie tak dawno rówież i w Polsce.
    > Można sobie tylko wyobrazić że wzorem amerykańskiej
    > "demokracji" winnych będziemy teraz ustalać nie
    > w sądzie, ale w licytacjach między oskarżonym a
    > prokuratorem i policją.)

    W polsce mediacja odbywa sie miedzy ofiara a sprawca a i to nie we wszelkich
    sprawach. System jest podobny ale w malym zakresie.

    > Można by więc pomyśleć że była to dość chojna oferta
    > jak na "jedyne" przyznanie się do winy. W rzeczywistości
    > zaś było to tylko drobne ustępstwo, gdy się weźmie pod
    > uwagę ze miałoby to uratować skórę Nortel Networks i
    > tamtejszej policji przed ewentualnym przyszłym oskarżeniem
    > o nieuczciwe praktyki i szkodę. Nic więc dziwnego, że
    > sądownictwo zrobiło wszystko dla ochrony swojego pokaźnego
    > klienta aby uzyskać wyrok skazujący. Ostatecznie Nortel
    > Networks to nie jakiś mały fabrykańcik.

    To sadownictwo w USA jest oplacane przez fabrykantow.

    > Pragnę zauważyć że p.Ryszard Kołyszko jest w obecnej chwili
    > całkowicie pozbawiony reprezentacji prawnej. Sam będąc osobą

    Obowiazkiem Konsula jest zapewnienie takiej pomocy prawnej jaka jest potrzebna.

    Piotr