  • Data: 2009-03-28 18:29:52
    Temat: Re: Firma zawiesila wyplate zatwierdzonych premii
    Od: "Icek" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Skoro więc pracodawca poinformował pracowników o przyznaniu premii,
    > nabywają oni roszczenie o jej zapłatę.

    > Nie może, jeśli pracownicy zostali już powiadomieni o ich przyznaniu.
    > Polecam wyrok SN z 21.9.1990 (I PR 236/90) - niech żona wystąpi do sądu
    > pracy o zasądzenie należnej premii. To samo oczywiście mogą zrobić
    > wszyscy inni pracownicy, którym stosowne oświadczenie złożono.

    i znowu diabel tkwi w szczegolach. Bo:

    - jezeli prezes napisal maila do wszystkich "premie regulaminowe za zeszly
    rok wyplacone beda z pensja za marzec" to ja to rozumiem, ze ten kto
    spelnial wszystkie wymogi to moze oczekiwac premii a nie ten kto otrzymal
    maila gdyz ten zapewne nie brzmial "Pani Ireno dostala Pani premie, ktora
    zostanie wyplacona w marcu"

    Pytanie zatem czy jednego maila "do wszystkich kogo moze on dotyczyc" czyli
    generalnie do calej zalogi mozna odbierac jako obietnice otrzymania premii
    czy tylko deklaracji o terminie wyplaty dla tych, ktorych temat dotyczy

    Jezeli premia jest uznaniowa (a jest bo zapisano, ze to prezes podejmuje
    decyzje) to musi on podjac decyzje dotyczaca konkretnych pracownikow lub
    grup pracownikow.

    Do tego "zawieszone" nie oznacza "brak wyplaty" tylko moze np. tygodniowe
    opoznienie. Ale zeby to ustalic to trzeba gebe otworzyc i zapytac prezesa
    np. klikajac "odpowiedz" na otrzymanego maila o zawieszeniu. Ale do tego
    trzeba umiec szukac kompromisu i umiec dogadywac sie z ludzmi a nie tylko
    gebe drzec, ze nie dostala i juz sady i pozywanie pracodawcy. Na chlodno
    pomyslec do 10, uspokoic sie, przeczytac dokladnie ze zrozumieniem 2 razy,
    zapytac prezesa.

    Icek