  • Data: 2015-07-16 18:19:41
    Temat: Re: Firma jako konsument
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:mo7q1c$ijj$...@n...news.atman.pl...
    >Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej daje
    >klientowi możliwość zwrotu towaru kupionego wysyłkowo.
    >A jak jest w przypadku zakupu "na firmę"?
    >Kupiłem wentylator, żeby trochę przechłodzić biuro i okazał się
    >wadliwy.
    >Czy jako podmiot gospodarczy mogę żądać zwrotu pieniędzy, tak jak
    >klient "prywatny"?

    Nie. Ale pozostaja przepisy o rekojmii i gwarancji.

    >Nadmienię, że zdecydowanie występuję tu, jako konsument tego
    >wentylatora, gdyż nie jest on dla mnie ani materiałem, czy surowcem,
    >ani też towarem handlowym.

    Konsument to osoba prywatna. I nie istotne na co on chce towar kupic -
    swoje prawa ma.

    A firma ... wentylator to jak maszyna produkcyjna, tez "konsumuje" ?
    Wyobrazasz to sobie - firma zamawia obrabiarke za 10 mln, sprowadzana,
    a moze i produkowana na specjalne zyczenie, a po tygodniu oswiadcza,
    ze sie jej nie podoba i chce zwrocic, bo zamowila na odleglosc ....
    No bo milion ton wegla do elektrowni to jak rozumiem uwazasz, ze nie
    do konsumpcji.

    Ale cala elektrownia ?

    J.