    From: "Michal Letowski" <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Filmowanie osob prywatnych
    Date: Thu, 10 Oct 2002 16:29:51 +0200

    Użytkownik "Sasza" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ao411i$26f$1@news.onet.pl...
    > Witam Panstwa (Was, nie wiem jakie formy obowiazuja, ale bede zwracal sie
    > oficjalnie),
    > otoz jutro w mojej klasie ma sie odbyc na lekcji Wiedzy o spoleczenstwie
    > kampania wyborcza, polaczona z prawyborami i w tym celu pani nauczycielka,
    > ktora rowniez pracuje w telewizji lokalnej zaprosila sobie operatora i w
    > wiadomosciach pokaza jak to sie bawimy w polityke. OK pomysl jest dobry,
    ale
    > co mam zrobic jezeli nie zycze sobie filmowania mojej skromnej osoby (z
> [...]
    Przed rozpoczeciem filmowania wstan i powiedz, ze nie zyczysz sobie
    byc filmowany. Glosno, zeby byli swiadkowie :-) Jezeli puszcza film w
    telewizji
    i zobaczysz na nim siebie, pozwiesz telewizje do sadu. Na lekcje przyjdz
    jak najbardziej, a jezeli nauczycielka poprosi Cie w takiej sytuacji o
    wyjscie
    (bys nie zostal sfilmowany) - odmow, masz swiete prawo do uczestniczenia w
    lekcji.

    Kak znam zycie, to po tym wszystkim zycie pani prof. postawi Ci jedynke...

    Michal Letowski
    PS. Ja tez nie lubie byc filmowany ani fotografowany.
    PPS. Tez jestem nauczycielem.