    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fałszywy pracownik gazowni
    Date: Tue, 14 Feb 2006 18:21:06 +0100

    Tomasz Pyra napisał(a):
    > Pod co podpada taki sposób "sprzedaży":
    >
    > - przychodzi człowiek i przedstawia się jako pracownik gazowni
    > - mówi, że trzeba zapłacić 100zl za obowiązkowy, instalowany u
    > wszystkich odbiorców detektor gazu
    >
    > Niezbyt rozgarnięta osoba uwieryła mu, zapłaciła, podpisała umowę.
    > Na umowie jest podane są prawdziwe dane - firma, nazwisko sprzedajacego,
    > oraz informacja, ze zakup detekora jest dobrowolny, a 100zl jest
    > zadatkiem, a cała cena detektora to 290zl.

    Mam juz przed oczami to podpisane "coś" i wygląda to tak [w naw.
    kwadratowych moje komentarze]:

    ORYGINAŁ-KOPIA [nic nie zakreślone]
    Data: <tu data> Nr. [z kropką ;)] <tu numer>

    <tu dane firmy>

    Zlecenie dostawy/sprzedaży/montażu* [nic nie zakreślone] typ. D6/1

    <tu dane zleceniodawcy-nabywcy>

    W odpowiedzi na ofertę zakładu EL-GAZ zamiawiam detektor gazu wraz z
    montażem.

    łączny koszt 298zł
    zadatek 100zl
    dopłata po realizacji 198zł (płatne gotówką po realizacji)

    Czujnik jest szczególnie zalecany do stosowania w budownictwie
    mieszkaniowym ... <tu trele morele-reklama>
    Posiada certyfikaty: <certyfikaty>

    Detektor gazu nie ingeruje w sieć gazową! (rury i odbiorniki końcowe
    gazu) indywidualne nabycie i montaż jest dobrowolne! nie wymagają żadnej
    zgody właściciela lub, administracji budynku oraz lokalnego dystrybutora
    gazu (gazowni).

    Zakres świadczeń obowiązuje zakład ściśle według pisemnej treści
    niniejszej umowy.
    Ustne zobowiązania nie są honorowane. Nie istnieje możliwość płatności w
    ratach.
    W przypadkach szczególnych zakład zastrzega sobie możliwość opóźnienia
    realizacji zlecenia do 30 dni.
    W sprawach nieuregulowanych umową oraz zadatku [nie zrobiłem błedu - tak
    tu jest napisane] mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, dodtkowo
    w przypadku odstąpienia przez którąkolwiek ze stron od umowy po upływie
    dziesięciodniowego okresu od jej zawarcia wystąpi także konieczność
    zapłacenia przez nią odstępnego w wysokości dziewięćdziesiąt złotych.
    W razie reklamacji prosimy porozumieć się listownie (listy polecone).

    Podpis zleceniodawcy <podpis>

    z upoważnienia <tu pieczątka z nazwą firmy, imieniem, nazwiskiem i
    adresem i nieczytelny podpis>

    UWAGA: Prosimy przeczytać przed podpisaniem!
    Umowa została sporządzona w dwóch jednakowych egzemplarzach.

    No więc jak rozumiem jest to umowa.
    Moje wątpliwości budzi fakt, że nie ma tu nigdzie napisane ze zadatek
    100zł został zapłacony.
    Nie został spełniony wymóg Art. 3 ustawy o dostarczeniu wzoru
    odstąpienia od umowy, jednak jakaś wzmianka o możliwości odstąpienia w
    ciągu 10 dni tam jest i chyba przez to warunek z Art. 4 ustawy nie jest
    spełniony.

    Moje największe wątpliwości budzi fakt, że w tej umowie nigdzie nie jest
    jasno napisane, że 100zł zostało już zainkasowane.
    Obawiam się, żeby sprzedawca na pismo o odstąpienie od umowy nie
    powiedział "oczywiście, umowę rozwiązujemy, ale 100zł? jakie 100zł?".

    Obawiam się, że umowa zostanie zrealizowana za więcej niż 10 dni i
    dopiero wtedy dostarczony zostanie jakiś paragon, czy faktura. Ale wtedy
    będzie już za późno na odstąpienie od umowy.

    A wogole to znalazlem w internecie informacje o tym oszuscie:
    http://orunia-gorna.mojeosiedle.pl/forum.php?spi=3&i
    =5860&t=5860

    Obawiam się, że działa w taki sposób, że jak się odstąpi od umowy to on
    się więcej nie odezwie (oczywiście pieniędzy nie odda).
    Jak nie odstąpie to będę związany umową i będzie chciał mi wcisnąć
    detektor, ale za to nie straci się z nim kontaktu.

    Jak proponujecie do tego podejść?