    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fałszywy pracownik gazowni
    Date: Tue, 14 Feb 2006 12:55:27 +0100

    kam napisał(a):

    > Można odstąpić od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa na
    > podstawie przepisów ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów - w
    > ciągu 10 dni, a jeśli nie ma pisemnej informacji o prawie odstąpienia -
    > termin ten nie zaczyna biec, a od umowy można odstąpić najpóźniej w
    > ciągu 3 miesięcy od jej wykonania. Zastrzeżenie niepodlegającego zwrocie
    > zadatku jest nieważne.

    Faktycznie to jest to, dzieki. :)

    > Być może.

    A jakie kryteria musi spełniać takie oszustwo, żeby było to przestępstwem?
    Czy może po prostu w takiej sytuacji napisać doniesienie do prokuratury,
    a oni niech się już tym zajmują?
    Coś takiego się pisze do prokuratury, czy należy zgłosić się na policje?
    Udowodnić pewnie mu nic nie udowodnią, ale niech ktoś mu dobitnie
    wytlumaczy, że tak nie należy robić, a myślę, że prokurator się do tego
    dobrze nadaje.

    > Ponadto jeśli osoba proponująca zawarcie umowy nie okazała dokumentu
    > potwierdzającego prowadzenie działalności gospodarczej, ewentualnie
    > pełnomocnictwa, a także dokumentu tożsamości, popełniła wykroczenie z
    > art.138a kodeksu wykroczeń.

    To rozumiem tez na policje? Bo oczywiście ten obowiązek również nie
    został dopełniony.