    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną
    Date: Mon, 18 Jan 2010 13:26:56 +0100

    (18.01.2010 12:14), ikarek wrote:
    > Jako że też czeka mnie remont domu, chciałbym podrążyć
    > pewne wątki dyskusji.
    >
    > 1) w jaki sposób najlepiej ustrzec się przed sytuacją, która
    > spotkała Tomka - napisać umowę, gdzie będzie wstępny
    > kosztorys, zawierający maksymalną cenę usługi?

    Wydaje mi się że trzeba po prostu przyjąć do wiadomości że w przypadku
    napraw samochodów, remontów itd... kwota od pierwszej do ostatniej
    rozmowy o pieniądzach rośnie o kilkanaście/kilkadziesiąt procent.

    I mając tą wiedzę - uwzględniać ją w początkowych negocjacjach.

    Oczywiście jest możliwość spisania szczegółowej umowy która ureguluje
    wszystkie możliwe nieporozumienia (w tym dot. kwoty), tyle że zazwyczaj
    firmy które takie umowy podpisują są co najmniej 2x droższe.

    p. m.