    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Faktura dla brytyjskiej firmy a jurysdykcja
    Date: Mon, 9 Jul 2007 00:39:01 +0200

    news:1183913014.276486.10320@q75g2000hsh.googlegroup
    s.com...

    > 1. Co było przedmiotem umowy?
    > Butelki z alkoholem.

    A nie napoje alkoholowe? Jesteś hurtownią, czy detalistą?

    > 2. Czy zawarto umowę o właściwość sądu?
    > Brak umowy w ogóle, ustne zamówienie na podstawie którego wystawiono
    > fakturę na firmie z siedziba w UK, wysyłka do firmy brytyjskiej ale na
    > adres szczeciński (stamtąd popłynęło dalej)

    Umowę jak najbardziej zawarto. Ustna forma w tym wypadku jest dobra jak
    każda inna.

    > 3. Gdzie odebrał towar?
    > Polska firma w imieniu brytyjskiej odebrała towar w Szczecinie.

    Nie chcę tutaj Cię straszyć, ale najpierw ustalił bym kilka rzeczy.

    1) Czy w Wielkiej Brytanii istnieje w ogóle taka firma. Tylko postaraj się
    to ustalić jakoś inaczej, niż wprost sprawdzając ich witrynę internetową.
    Sposobów jest kilka. Począwszy od stron oficjalnych organów tamtego kraju,
    poprzez wysłanie maila do jakiejś pobliskiej firmy przez złożenie zapytania
    o ofertę w imieniu innej "angielskiej" firmy w tej "podpadniętej" i
    czekanie na odpowiedź.

    2) Jeśli juz ustalisz, ze taka firma istnieje, to sprawdź, czy wie, że
    kupiła od Ciebie towar.

    3) Sprawdź, co to za firma odbierała ten towar w Szczecinie.