    From: Marcin Żyła <m...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Faksymile i odpowiedzialność karna
    Date: Thu, 18 Aug 2005 15:21:41 +0200

    MarcinS wrote:

    > A czy to jest dokument?
    > Czy stanowi dowód prawa lub okoliczności mającej znaczenie prawne?
    > Nie jest to forma pisemna (art. 78 k.c. a contrario).
    >
    > Nie było też "podrobienia" (p. Cimoszewicz potwierdził, że zarówno
    > papier jak i pieczęć były oryginalne) ani tym bardziej "przerobienia".
    >
    > NIe słyszałem o karalności używania cudzych pieczątek.
    >
    > Stąd moje wątpliwości.

    Otóż jaknajbardziej karane jest korzystanie z cudzej pieczątki.

    Zapytaj kto i o co na tym dokumencie przystawił pieczątke, i czy było to
    z wolą i zgodą Cimoszewicza.
    A skutek jest taki że: Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia
    (tworzy od nowa) lub przerabia dokument lub takiego dokumentu jako
    autentycznego używa (to przed komisją) podlega....

    MZ