  • Data: 2011-12-27 08:14:31
    Temat: Re: FUW: faktura za usługi miesięczne
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 24.12.2011 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
    > 1. NTG
    > 2. FUT na .podatki

    > Nie, obowiązek podatkowy powstaje w wyniku "zdarzenia gospodarczego"
    > (dla podatku dochodowego) oraz "sprzedaży w rozumieniu VAT" lub
    > czynności równoważnej (dla VAT).

    Tylko że ciężko ustalić zdarzenie gospodarcze w przypadku usługi świadczonej
    ciągiem, a o takiej mówimy - chodzi np o skrzynkę poczty elektronicznej.
    Dajmy na to koszt skrzynki 10zł/mc, wiec chodzi o fakturę skrzynka poczty,
    sztuk 12 (miesięcy) cena 10zł i wartość 120zł - jedna faktura, terminów
    płatności 12 (taki harmonogram).

    > No to masz prosto: jeśli umowa przewiduje rozliczanie usługi co
    > miesiąc, to co miesiąc powstaje obowiązek podatkowy, zaś faktura
    > powinna być wystawiona do 7 dni od wykonania stosownej części
    > umowy.

    No i chodzi o to aby papier faktury był 1 na cały rok i opisywał 12 zdarzeń
    gospodarczych zgodnych z umową. Mniejsza biurokracja.