    From: n...@h...pl (Nina Liedtke)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ewidencja czasu pracy
    Date: Fri, 26 Aug 2005 18:08:02 +0200

    On Fri, 26 Aug 2005 13:01:22 +0000 (UTC), Paszczak <s...@h...pl>
    wrote in article <den3r2$7a6$1@proxy.provider.pl>:

    [...]
    > "Pracodawca może żądać od osoby ubiegającej się o zatrudnienie złożenia
    > następujących dokumentów:"
    [...]
    > Skoro _może_ zażądać, to chyba nie musi? Czy też są inne przepisy, które
    > _wymagają_ np. trzymania świadectw szkolnych, dokumentów potwierdzających
    > kwalifikacje i innych takich?

    Czego wymagają przepisy, to nie wiem. Ale jak pracowałam w SGH, to kadry
    zażądały ode mnie wszystkich w/w dokumentów, po czym wykonały sobie z
    nich kserokopie i te kserokopie trzymały w mojej ,,teczce osobowej''
    (czy jak ją tam zwać), a oryginały dostałam z powrotem i trzymałam je w
    domu. Pani z kadr powiedziała, że te dokumenty są moją własnością i ona
    nie chce za nie odpowiadać w razie gdyby zaginęły albo uległy
    zniszczeniu (pożar).

    Z tego wnioskuję, że z wszelką pewnością nie istnieje przepis, który by
    wymagał od pracodawcy trzymania oryginałów dokumentów, stanowiących
    własność pracownika.

    HTH.

    Pozdrawiam
    Nina