  • Data: 2004-04-23 10:12:25
    Temat: Re: Era gsm, wylaczenie telefonu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 23 Apr 2004, HaNkA ReDhUnTeR wrote:

    >+ Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał
    >+
    >+ > Uważasz, że po rozwiazaniu umowy z operatorem jesteś zobowiązana
    >+ > zapewnić bezpieczeństwo karcie SIM?
    >+
    >+ Uwazam, że jesli rozwiazałabym umowę z operatorem i w terminie gdy telefon
    >+ nie powinien być aktywny nadał można by bylo wykonywac z niego połaczenia
    >+ pierwszym telefonem jaki bym wykonała byłby telefon na BOK operatora.

    Niewątpliwie słusznie :)

    >+ Tu zaś
    >+ mamy sytuację gdy ktoś sobie radośnie wydzwanial z telefonu licząc zapewne
    >+ na bonus od ERY.

    Ale IMHO w tym momencie sytuacja wygląda tak, jakby ktoś "sobie
    radośnie dzwonił" ze znalezionego telefonu. Trzeba mu udowodnić
    (IMO) że to *on* dzwonił ! Dopóki obowiązuje umowa posiadacz telefonu
    odpowiada za "wydzwonione" bo się zobowiązał. Po zakończeniu umowy
    to chyba raczej z bezpodstawnego wzbogacenia, czyż nie ?

    >+ ERA skontaktowała się z klientem w sprawie zmiany planu
    >+ taryfowego - to również była okazja do podniesnia kwestii "ale przeciez
    >+ złozyłem rezygnację z panstwa uslug"

    To prawda. IMHO najmocniejszy punkt w rozważaniach przemawiający
    przeciw posiadaczowi.

    >+ w swoim zyciu mialam juz 8 numerów
    >+ telefonów abonamentowych u róznych operatorów, z 6 zrezygnowałam i nigdy
    >+ nie klopotałam sie 'zapewnieniem bezpieczenstwa karcie SIM". po prostu je
    >+ wyrzucałam.

    Załóżmy że ktoś znalazł i dzwonił: kto płaci ?

    >+ Jesli koles ma potwierdzenie z ERY, że telefon zostanie wyłaczony z dniem
    >+ takim a takim to ja domagałabym sie anulowania abonamentu za okres po
    >+ "wyłączeniu" trudnosc widzę jednak w domaganiu się anulowania opłat za
    >+ połaczenia wykonane z tego telefonu.

    :)
    Niewątpliwie jeśli istnieją czynniki wskazujące iż dzwoniła ta sama
    osoba co w trakcie umowy (np. na te same numery) to coś w twoim
    tekście jest :)

    pozdrowienia, Gotfryd