  • 1. Data: 2005-07-07 11:08:25
    Temat: Ekwiwalent za urlop a praca w niepełnym wymiarze
    Od: Marcin Magiera <l...@a...usun_i_pomysl.pl>

    Witam,

    Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić sprawę w jaki sposób powinien zostać obliczony
    ekwiwalent za urlop w następującej sytuacji:

    Osoba pracowała w firmie na 1/8 etatu. Została z nią rozwiązana umowa z końcem
    czerwca na zasadzie porozumienia stron. Osoba ta posiadała niewykorzystnay
    urlop wypoczynkowy z obecnego i poprzedniego roku w sumie za 29 dni, w związku
    z tym przysluguje jej ekwiwalent za niewykorzystany urlop. Załóżmy że osoba ta
    zarabiała miesięcznie 200 PLN. Ile powinien wynieść ekwiwalent?

    Wg mnie osoba ta powinna dostać:
    29 * (200 / 22) = 263,64

    Natomiast w kadrach wyliczono to w następujący sposób:
    29h (bo 1/8 etatu) to 3 dni i 5h czyli w zaokrągleniu 4 dni

    stawka dniowa to 200/22 = 9,09
    Do wypłaty: 9,09 * 4 = 36,36 PLN

    Która z wersji jest prawidłowa? Jeśli mógłbym prosić także o podanie jakichś
    paragrafów na to. Z góry dzięki.

    --
    Pzdr,
    Marcin Magiera

  • 2. Data: 2005-07-07 15:01:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Magiera napisał(a):

> [...]
    > Do wypłaty: 9,09 * 4 = 36,36 PLN
    >
    > Która z wersji jest prawidłowa? Jeśli mógłbym prosić także o podanie
    > jakichś paragrafów na to. Z góry dzięki.

    Moim zdaniem prawidłowa jest wersja zakładu pracy - art. 154 paragraf 2
    kp przy założeniu że te 29 dni to urlop bez uwzględniania zasady
    proporcjonalności.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-07-07 15:25:32
    Od: Marcin Magiera <m...@s...pl>

    Thu, 07 Jul 2005 17:01:31 +0200, na pl.soc.prawo, Johnson napisał(a):

    > Moim zdaniem prawidłowa jest wersja zakładu pracy - art. 154 paragraf 2
    > kp przy założeniu że te 29 dni to urlop bez uwzględniania zasady
    > proporcjonalności.

    Mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tą zasadą proporcjalności? Pisząc 29 dni
    urlopu miałem na myśli 29 * 1 godzina dziennie. Ta osoba była też
    zatrudniona w tej samej (no w pewny sensie tej samej, chodziło o to że
    firma zmieniała status z s.c. na sp. z o.o.) firmie na pełen etat, tak
    więc swoje obowiązki wykonywała wynikające z umowy na 1/8 etatu
    wykonywała codziennie po jednej godzinie. Z drugiej firmy wypłacono jej
    ekwiwalent wg pierwszego wzoru.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Magiera

  • 4. Data: 2005-07-07 15:54:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Magiera napisał(a):

    > Mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tą zasadą proporcjalności? Pisząc 29 dni
    > urlopu miałem na myśli 29 * 1 godzina dziennie.

    Zgodnie z wskazanym przepisie nie przysługuje ci 29 dni urlopu tylko 1/8
    29 dni.

  • 5. Data: 2005-07-07 19:37:58
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    > Natomiast w kadrach wyliczono to w następujący sposób:
    > 29h (bo 1/8 etatu) to 3 dni i 5h czyli w zaokrągleniu 4 dni
    >
    > stawka dniowa to 200/22 = 9,09
    > Do wypłaty: 9,09 * 4 = 36,36 PLN

    Tak na logikę to źle policzyli. Jeśli zamienili urlop na godziny, to
    powinni przyjąć stawkę godzinową * ilość godzin, jeśli zamienili to na 4
    dni według pełnego etatu to powinni pomnożyć przez zarobki jakie byłyby
    wypłacone w przypadku pełnego etatu. Ale to tylko tak na logikę :P
    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 6. Data: 2005-07-07 20:29:28
    Od: Marcin Magiera <m...@s...pl>

    Thu, 07 Jul 2005 21:37:58 +0200, na pl.soc.prawo, Beniamin napisał(a):

> [...]
    > dni według pełnego etatu to powinni pomnożyć przez zarobki jakie byłyby
    > wypłacone w przypadku pełnego etatu. Ale to tylko tak na logikę :P

    No na szczęście tu prawo pasuje do logiki. Takie coś znalazłem w sieci:

    http://www.gofin.pl/podp.php/205/1108/57473/
    http://www.gazetapodatkowa.pl/urlopy/?id=4085&i=1

    Teraz tylko zostaje pokazać to także kadrom....
    Qrcze, wszędzie chcą człowieka okraść :/

    Dzięki wszystkim za zainteresowanie!

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Magiera

  • 7. Data: 2005-07-07 20:46:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Magiera napisał(a):

    > http://www.gofin.pl/podp.php/205/1108/57473/
    > http://www.gazetapodatkowa.pl/urlopy/?id=4085&i=1

    Szkoda tylko że Ministerstwo tych mądrości nie wprowadzi do prawa czyli
    wydanego przez siebie rozporządzenia z dnia 8 stycznia 1997 r. w sprawie
    szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i
    wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za
    urlop (Dz. U. nr 2, poz. 14 z późn. zm.), a zamiast tego wydaje
    niewiążące nikogo interpretacje. Bo nijak nie widzę w rozporządzeniu że
    współczynnik określony dla danego roku winien być proporcjonalny do
    wymiaru czasu pracy.

  • 8. Data: 2005-07-08 08:13:47
    Od: Marcin Magiera <l...@a...usun_i_pomysl.pl>

    Johnson wrote:

    > Zgodnie z wskazanym przepisie nie przysługuje ci 29 dni urlopu tylko 1/8
    > 29 dni.

    Czyli przysługuje 29 jednogodzinnych dni pracy urlopu... I w związku z tym
    ekwiwalent powinien być wypłacony za 29 jednogodzinnych dniówek.

    --
    Pzdr,
    Marcin Magiera