    From: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Eksmisja z mieszkania własnościowego
    Date: Wed, 4 Aug 2004 05:24:57 +0200

    Robert Tomasik wrote:

    > (...)
    > Równocześnie w odpowiedzi na moje pismo do Rady Nadzorczej, owa
    > odpisała mi, że na podstawie opinii jakiegoś tam autorytetu
    > stwierdzają, że opisane przeze mnie sposoby zaniżenia pomiarów są
    > nieskuteczne i spółdzielnia wyraża zgodę na to, bym sobie je
    > stosował, ponieważ wg opinii rzeczonego autorytetu, to spowoduje to
    > wyższe wskazanie moich urządzeń "pomiarowych" i będzie działać na
    > moją niekorzyść. Jajko argument występowało to, że dostarczywszy
    > dodatkowego ciepła spowoduje podniesienie temperatury. Autorytet
> [...]

    Robercie, gdybyś od razu podał powyzsze, to w najmniejszym stopniu nie
    stawiałbym Ci żadnych zarzutów próby wyłudzenia nienaleznych korzyści,
    zgodnie ze starą prawniczą zasadą, że chcącemu nie dzieje się krzywda. A z
    przedstawionych wyzej okoliczności wynika, ze spóldzielnia godziła się,
    żebyś robił to, co robiłeś.

    Jesli chodzi o wypowiedź Gotfryda Smolika, to zgadzając się z jego uwagami
    dot. ogólnie mówiąc , uwarunkowań termodynamicznych, pracy podzielników itp
    nie do konca jednak mogę sie zgodzić z jego domyslnym wnioskiem, ze
    usprawiedliwia to (w ogólnym przypadku) takie celowe manipulowanie warunkami
    pracy podzielników, aby ich wskazania były zanizane,- stojąc na gruncie
    zdroworozsądkowego pojmowania etyki, oraz przepisów prawa należałoby w
    sytuacji, gdy uważa sie , iż wysokość opłat nie odpowiada faktycznemu
    zużyciu zażądać określania ich rzeczywistej wysokości wg wiarygodnej metody
    i mierników i być przygotowanym na batalię prawną i ekspertyzy. Należałoby
    tu w sądzie wykazać , że np. w istniejącym, a narzuconym systemie
    spółdzielnia bezprawnie się wzbogaca na naszych opłatach.

    Skądinąd orzecznictwo w zblizonych sprawach jest, zdaje się, hm, wskazujące
    na wykształcenie humanistyczne składu orzekającego:).

    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.