    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Eksmisja z mieszkania własnościowego
    Date: Tue, 3 Aug 2004 10:51:58 +0200

    On Tue, 27 Jul 2004, PAweł wrote:
    [...do Roberta...]
    >+ A ja zadam jeszcze raz proste pytanie;- w jakim celu to wszystko robiłeś,-
    >+ czy aby nie czasem po to, aby płacić jak najmniej, a nie tyle ile zuzyłeś,
    >+ ile w normalnych, niezakłóconych warunkach wskazałyby te przyrządy

    ...i IMHO to jest clou programu.
    Na początek: "zakłóceniem działania tych przyrządów" jest...
    uszczelnienie okien.
    I jeśli nie masz nic przeciw działaniu na swoją niekorzyść (poprzez
    owo uszczelnienie) - chyba że masz :) - to byłby problem z określeniem
    dlaczego w drugą stronę jest gorzej...

    Nie pochwalam[1] "naciągania" wyników - ale w takim układzie trzeba
    by uchwalić :) że okien też nie wolno uszczelniać żeby nie być
    na tym stratnym. Albo uznać że to też "niesprawiedliwość".
    A *przynajmniej* głośno mówić że tak jest :>
    I ew. o *innych* przypadkach, kiedy użycia podzielnika działa "na
    niekorzyść" opomiarowanego (a raczej opodzielnikowanego :])

    Zaś we wszystkich "prezentacjach dla ludu" robi się rzecz *odwrotną*:
    zachwala "to uszczelnicie okna i będziecie mniej płacić", nie mówiąc
    ze owo "mniej" będzie nieproporcjonalne do zmniejszonego zużycia ciepła...
    Czy to jest uczciwsza strona "wojny" którą Robert wypowiedział
    spółdzielni ? :]

    [1] powiem tak: odczucia mam ambiwalentne. Co ma zrobić człowiek, który
    jest zmuszony przez prawo (są wyroki że MUSI korzystać ze wspólnej
    instalacji - i wszyscy się zgadzamy) oraz pomysł sąsiadów (albo ich
    zgodę na pomysły administracji) do "sposobów" które *być może*
    *są* dla niego niesprawiedliwe ? Obiektywnie ?
    Zauważ że Robert *też* uciekł się do "sposobów"...

    Oczywiście sprawa wygląda inaczej, jeśli taki sposób opomiarowania
    będzie w mieszkaniu w momencie zakupu/wynajęcia/... - wtedy nabywca
    WIE w co się pakuje, i albo "bierze co gały widzą" albo mówi "dziękuję",
    wolna wola ! Jak *już* mieszkanie ma...

    [...]
    >+ mieszkaniu,- zresztą udało Ci się uzyskać nienależne korzyści majątkowe,
    >+ skoro, mimo normalnego użytkowania mieszkania i jego ogrzewania
    >+ spółdzielnia, w wyniku Twoich manipulacji zwróciła Ci prawie całość
    >+ wniesionych przez Ciebie opłat.

    Kto zwróci utracone korzyści majątkowe tym co ukna uszczelnili ? ;)
    Zauważ że jak ktoś nabędzie dobro i chce je rozrzucić po ulicy to
    nikomu nic do tego (byleby posprzątał za sobą :>) - a przynajmniej
    prawo tak stanowi. Dlaczego ktoś kto NIE rozrzuca ma płacić za tych
    co rozrzucają ?
    A z podzielnikiem tak (ze sporym uproszczeniem, zgoda) jest...

    >+ > Skoro wolą większości spółdzielców tam można było grzać za darmo?
    >+
    >+ Za darmo???- przecież ktoś za zuzyte przez Ciebie ciepło w musiał
    >+ zapłacić,-zapewne ogół spółdzielców.

    Prawda.

    >+ Czyżby taka była wola spółdzielców?

    ...z oknami też ? Może... może chcieli oskubać naiwnych...

    pozdrowienia, Gotfryd
    FYI: nigdy nie miałem ciepła dostarczanego centralnie: lata mieszkałem
    w lokalach ogrzewanych indywidualnie piecem węglowym, teraz mam
    indywidualną instalację grzewczą - nie podejrzewaj mnie o stronniczość.

    Mnie po prostu trafia jak widzę teksty motywujące mieszkańców: "załóżcie
    sobie podzielniki i uszczelnijcie okna"... :> To się chyba "doprowadzenie
    do niekorzystnego rozporządzenia mieniem" nazywa ? ;)