    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Eksmisja z mieszkania własnościowego
    Date: Tue, 3 Aug 2004 11:21:31 +0200

    On Thu, 29 Jul 2004, PAweł wrote:

    >+ Artur Ch. wrote:
    [...]
    >+ To jest bełkot .

    Y tam.
    Po prostu demagogia - z obu stron. Co sobie mamy żałować ;)

    >+ Domyślam sie jednak, że być może chodzi tu o powiększenie sprawności
    >+ oddawania energii cieplnej z układu rur i grzejników do obszaru mieszkania
    >+ Roberta. Istotnie Robert takie przedsięwziecia poczynił, ale zwracam uwagę,
    >+ że "dziwnym" zbiegiem okoliczności miało to miejsce WYŁĄCZNIE tam, gdzie to
    >+ oddawanie energii nie było mierzone

    Najwyraźniej.
    [...]
    >+ > To oszustwem trzeba nazwać ocieplenie swojej ściany zewnętrznej,
    >+ > wymianę okien na bardziej szczelne - bo przecież w tych przypadkach
    >+ > również _podniesie_ sprawność ogrzewania.
    >+
    >+ Elementarny błąd, świadczący o kompletnej ignorancji autora.

    Nie wiem czy Artur swiadomie czy nieświadomie uderzył w mój czuły
    punkt... ;) ale napisał prawdę - szkoda że nie odniósł się do sprawy
    jaki będzie efekt *we wskazaniach podzielnika*.

    >+ Ocieplenie ścian, lepsze okna itp. powoduje to, że mniej energii cieplnej
    >+ ucieknie na zewnątrz, a więc na ogrzanie mieszkania do danej temperatury i
    >+ utrzymanie jej trzeba ciepła mniej dostarczyć, a zatem i opłata
    >+ sprawiedliwie jest niższa.

    A to podzielnik mierzy ilość zużytego ciepła ? ;)
    No, nie wiedziałem :)

    Zakładając że ktoś *tylko* zaizoluje mieszkanie (ściany, okna...)
    i NIE będzie ingerował w ustawienie grzejników (czyli ich nie
    "przykręci") - to zuzyje trochę *mniej* ciepła za to zapłaci *więcej*
    za owo "mniej" które zużył !
    Podzielnik funkcję wskaźnika spełnia wyłącznie w jednej korelacji:
    jeśli w stałych warunkach pomiaru "przykręcisz" kaloryfer (zmniejszysz
    przepływ) i tym samym obnizysz temperaturę grajnika - to rzeczywiscie
    pokaże mniej.
    Ale to *tylko jedna* strona medalu :>
    Jeśli ocieplisz okna i "przykręcisz" kaloryfer aby utrzymać tę
    samą temperaturę pomieszczenia - to zapłacisz mniej. Prawda.
    Tyle że zapłacisz "znacznie za mało mniej" niż powinieneś, a odbywa
    się to m.in. kosztem twojego zdrowia: coś o wentylacji w gazetach
    czasami przebąkują :]
    W sumie - za jednostkę ciepła płacisz *więcej* niz ktoś kto okien
    nie uszczelnił.
    A jeśli twoim celem było podniesienie temperatury w pomieszczeniu
    (bo zawsze miałeś zimno) - to po uszczelnieniu okien... właśnie.
    Zużycie ciepła lekko spadnie - zaś wskazanie podzielnika - wzrośnie.

    >+ Tymczasem w naszym przypadku cały czas izolacja
    >+ cieplna mieszkania pozostawała taka sama

    Prawda.
    Robert "naciągał" w jedną stronę.
    Ale sama zasada "podzielenia" naciąga tu i ówdzie w różne
    również na niekorzyść mieszkańców...

    >+ takich samych warunkach atmosferycznych) przed i po tych machinacjach z
    >+ miernikami , rurami i drzwiami do łazienki potrzeba było tyle samo energii

    Zgoda.
    Jakby dla odmiany zamiast "kombinować" - pouszczelniał, to co:
    podnosiłbyś równie głośne larum że idiota i dał się okraść, w związku
    z czym powinno się kogoś wsadzić za "doprowadzenie do niekorzystnego.." ?
    Mi chodzi tylko o zachowanie proporcji w ocenie. Z uwzględnieniem
    faktu że zmieniono mu zasady kiedy już tam *mieszkał*, czyli nie mógł
    "z góry" zgodzić się (lub odmówić) co do "pomysłów" na... no, na pewno
    NIE na pomiar czegokolwiek :) a na "dzielenie" właśnie.

    >+ >> ile w normalnych, niezakłóconych warunkach wskazałyby te przyrządy w
    >+ >> twoim mieszkaniu
    >+ >
    >+ > Zakłóconych ?? O rany.... nie jesteś czasem na jakichś prochach?
    >+
    >+ Czytać nie umiesz??

    Masz rację. Co robić z "zakłóceniami" pt. "nowe szczelniejsze okna" ?
    Dawać odszkodowanie ? :)

    [...]
    >+ Polecam zapoznanie się z podręcznikiem fizyki dla szkoły podstawowej, bo
    >+ elektronów na dyskusję szkoda:)).

    No, wyjątkowo nie mogę się przyczepić ;) o gorszy przykład było trudno :)

    pozdrowienia, Gotfryd