    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Eksmisja osoby bez meldunku i bez umowy najmu ?
    Date: Sat, 20 Dec 2003 18:09:31 +0100

    Użytkownik "Olekk" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bs12gg$7rg$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Czyli jak mam rozumieć wydałeś im mieszkanie przed umową zakupu. W tej
    sytuacji ja uważam, że oni dopuścili się oszustwa na Twoją szkodę
    polegającego na tym, iż pod pozorem zakupu mieszkania skłonili Cię do jego
    wydania, podczas gdy zamiaru zakupu z góry nie mieli. Jeśli pomiędzy
    wydaniem im kluczy, a uzgodnionym terminem transakcji kupna-sprzedaży nie
    doszło po ich stronie do jakiś niespodziewanych i niemożliwych do
    przewidzenia okoliczności uniemożliwiających im zawarcie transakcji, to po
    prostu należy powiadomić prokuraturę o oszustwie.

    Uprzednio dla celów dowodowych ja bym sugerował pisemne wezwanie ich do
    realizacji transakcji zaznaczając jednocześnie, iż wraz z odmową wzywasz
    ich do opuszczenia lokalu. Od tego terminu oni dodatkowo przywłaszczają
    sobie Twoje mieszkanie, co też jest przestępstwem. Przywłaszczają, bowiem
    w odróżnieniu od kradzieży przywłaszczenie może również dotyczyć prawa
    majątkowego.

    Zwracam Ci przy okazji uwagę na fakt, iż nawet po ich opuszczeniu lokalu
    masz nadal do nich roszczenie o wykup tych weksli. Weksle z powodzeniem
    możesz potraktować jako zadatek, a wobec niedojścia do transakcji z ich
    winy zgodnie z art. 394 kc możesz go zatrzymać. Do tego zatrzymania jest
    również potrzebne to powyższe pismo, bo przepis wymaga "wyznaczenia
    terminu dodatkowego". To ewentualnie może być Twoja karta przetargowa.
    Możesz im zaproponować ewentualnie odstąpienie od dochodzenia załóżmy
    połowy tej kwoty, jeśli sami grzecznie się wyprowadzą.