  • Data: 2005-05-30 04:02:52
    Temat: Re: Egzekucja z poręczyciela, gdy dłuznik pracuje i zarabia...
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Żyła wrote:
    > Witam
    >
    > Trafiła się taka sytuacja:
    > Klientowi został poręczony kredyt / pożyczka.
    > Klient pracuje i ma emeryture, ale nie spłaca zadłużenia.
    > Został wydany nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym + klauzula
    > wykonalności.
    > Na nakazie jest klient + dwie poręczające kobiety - są wymienieni razem
    > jako dłużnicy.
    >
    > W jaki sposób (i czy) można skutecznie zablokować egzekucje z emerytury
    > poręczyciela, jeżeli dłuznik pracuje i zarabia? Nie ma alimentów etc.
    > Czy jest sens walczyć?

> [...]

    bank, bo zapewne o niego chodzi, ma swobodę z kogo będzie ściągał
    niespłacony kredyt. Może sobie wybrać dowolną osobę i właśnie to zrobił.
    Poręczyciel musi sobie zdawać sprawę co podpisuje.
    Teraz poręczyciel może się pofatygować do sądu przeciwko dłużnikowi i
    ściągnąć z jego emerytury to co mu zabrali.