  • 1. Data: 2004-11-29 18:51:37
    Temat: Egzekucja komornicza
    Od: "Piter" <q...@p...onet.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów, mam pytanie i nadzieję, że ktoś z Państwa
    będzie w stanie mi pomóc.
    Oto mój problem:
    w imieniu wierzyciela wystąpiłam z wnioskiem do komornika o wszczęcie
    egzekucji z nieruchomości dłuznika, na której wierzyciel ma ustanowioną
    hipotekę jako zabezpieczenie kredytu, z tytułu którego powstało roszczenie.
    Wierzytelność opiewała na kwotę +- 280.000 tys. PLN
    Komornik wezwał Dłuznika do spłaty wierzytelności w terminie 14 dni,
    jednocześnie na wezwaniu podał oprócz należności głównej i odsetek, koszty
    procesu i opłatę egzekucyjną, która przy takiej wielkości zadłużenia
    wyniosła ponad 40 tys. PLN. (15% wartości wierzytelności).
    Jednocześnie z zwiazku z brakiem spłaty zadłużenia dokonał wzmianki w III
    dziale KW o wszczęciu postępowania do nieruchomości.
    Postępowanie egzekucyjne nastepnie na wniosek wierzyciela zostało
    zawieszone, gdyz Dłuznik zaproponował sprzedaż nieruchomości na własną rękę.
    Pytania brzmią nastepująco:
    1. Czy jeżeli egzekucja na tym etapie, bez zadnych wpłat przez Dłuznika,
    zostanie umorzona na wniosek wierzyciela, czy komornik ma prawo dochodzić od
    dłuznika opłaty egzekucyjnej w wysokości 15% egzekwowanego roszczenia, tj.
    ponad 40 tys. PLN w tym przypadku? i czy wówczas komornik ma prawo nie
    wyrazic zgody na wykreślenie wzmianki o toczącej się egzekucji do
    nieruchomości w KW dopóki dłuznik nie zapłaci w/w kosztów (czyli tej
    nieszczęsnej opłaty egzekucyjnej)?
    2. Jak generalnie na tym etapie ominąć komornika i umówić się z dłuznikiem
    na spłatę określonej kwoty za sprzedaż przedmiotowej nieruchomości, bez
    ponoszenia tak wysokich kosztów?

    Bardzo proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2004-11-29 18:55:15
    Temat: Re: Egzekucja komornicza
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    A.D. pon 29. listopada 2004 19:51 Piter nie bacząc na śmiech i drwinę, bez
    lęku o własne życie, oznajmił/a:

> [...]
    > wyrazic zgody na wykreślenie wzmianki o toczącej się egzekucji do
    > nieruchomości w KW dopóki dłuznik nie zapłaci w/w kosztów (czyli tej

    mogę się mylić, ale coś mi się kołacze po głowie, że komornik uprzejmie
    poprosi wierzyciela o uiszczenie kosztów egzekucji - w opisanym przez
    ciebie przypadku

    > 2. Jak generalnie na tym etapie ominąć komornika i umówić się z dłuznikiem
    > na spłatę określonej kwoty za sprzedaż przedmiotowej nieruchomości, bez
    > ponoszenia tak wysokich kosztów?

    hmmm, ten etap sie skończył w momencie złożenia wniosku u komornika. Trzeba
    było się dłużnikowi zastanawiac po wyroku.

    --
    http://bdp.e-wro.com
    a w adresie e-mail jest za duzo kropek ;)

  • 3. Data: 2004-11-29 19:03:16
    Od: "Piter" <q...@p...onet.pl>

    > mogę się mylić, ale coś mi się kołacze po głowie, że komornik uprzejmie
    > poprosi wierzyciela o uiszczenie kosztów egzekucji - w opisanym przez
    > ciebie przypadku

    wydaje mi się, ze nie, ponieważ wszelkie koszty postepowania obciążają
    dłuznika, czasy zaliczek na czynności komornicze juz się skończyły ...

    > hmmm, ten etap sie skończył w momencie złożenia wniosku u komornika.
    Trzeba
    > było się dłużnikowi zastanawiac po wyroku.

    Zgadzam się, że na tym etapie to jest już trochę póxno, ale zawsze chyba
    można w jakiś sposób ograniczyć wartość egzekowanego roszczenia, tylko czy
    wówczas komornik ustali sobie nowe koszty postępowania w zalezności od
    egzekwowanego roszczenia?

  • 4. Data: 2004-11-29 19:11:05
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    A.D. pon 29. listopada 2004 20:03 Piter nie bacząc na śmiech i drwinę, bez
    lęku o własne życie, oznajmił/a:

    > wydaje mi się, ze nie, ponieważ wszelkie koszty postepowania obciążają
    > dłuznika, czasy zaliczek na czynności komornicze juz się skończyły ...

    więc złóż wniosek o umorzenie egzekucji

> [...]
    > można w jakiś sposób ograniczyć wartość egzekowanego roszczenia, tylko czy
    > wówczas komornik ustali sobie nowe koszty postępowania w zalezności od

    j.w.

  • 5. Data: 2004-11-30 01:08:21
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 29 Nov 2004 19:51:37 +0100, Piter naskrobał(a):

> [...]
    > dłuznika opłaty egzekucyjnej w wysokości 15% egzekwowanego roszczenia, tj.

    oczywiście

    > i czy wówczas komornik ma prawo nie
    > wyrazic zgody na wykreślenie wzmianki o toczącej się egzekucji do
    > nieruchomości w KW dopóki dłuznik nie zapłaci w/w kosztów (czyli tej
    > nieszczęsnej opłaty egzekucyjnej)?

    nie ma prawa.

    > 2. Jak generalnie na tym etapie ominąć komornika i umówić się z dłuznikiem
    > na spłatę określonej kwoty za sprzedaż przedmiotowej nieruchomości, bez
    > ponoszenia tak wysokich kosztów?

    1. Dłużnik niech zaskarży koszty do sądu
    2. Wierzyciel niech poczeka rok aż komornik umorzy postępowanie.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2004-11-30 05:02:48
    Od: "Piotr" <n...@o...pl>

    > hmmm, ten etap sie skończył w momencie złożenia wniosku u komornika. Trzeba
    > było się dłużnikowi zastanawiac po wyroku.

    Bzdura.Wniosek od komornika mozna zawsze wycofac.

    Piotr

  • 7. Data: 2004-11-30 12:40:12
    Od: Milamber <m...@w...pl>

> [...]
    > na spłatę określonej kwoty za sprzedaż przedmiotowej nieruchomości, bez

    Jeśli egzekucja została wszczęta po 14 listopada to komornikowi zawsze się
    od dłuznika beda należały koszty. Może wystąpic do Sądu o zmniejszenie.
    Jeśli przed 14.11. to złoż wniosek o zawieszenie i po roku komornik musi
    umorzyć postępowanie i nie ma kosztów.

  • 8. Data: 2004-11-30 18:39:37
    Od: "Piter" <q...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Mon, 29 Nov 2004 19:51:37 +0100, Piter naskrobał(a):

    > nie ma prawa.
    >
    > Też myślałam, że nie ma prawa, ale powiedział, że dopóki dłuznik mu tych
    kosztów nie zapłaci, on nie wykreśli wzmianki o toczacej się egzekucji i ja
    jako wierzyciel mogę sama wystąpić z takim wnioskiem do sądu, a on i tak nie
    wyrazi na to zgody

    > 1. Dłużnik niech zaskarży koszty do sądu
    > 2. Wierzyciel niech poczeka rok aż komornik umorzy postępowanie.

    Ale jak komornik umorzy po roku postępowanie (rozumiem, że z art. 823), to
    na pewno nie ustali tak wysokich kosztów?
    A czy w czasie trwania roku zawieszenia postepowania, kwoty które nam
    dłuznik wpłaci nie trzeba będzie w części zwrócić komornikowi?>