    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ENION i nielegalny pobór energii pomocy
    Date: Sat, 17 Dec 2005 21:33:26 +0100

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:6785.000000b3.43a42fad@newsgate.onet.pl...

    > Po analizie moich rachunków za prąd okazało się, iż od 6 miesięcy
    > wzrastają one dość znacznie obecnie płacę o 100% więcej aniżeli rok
    temu
    > w tym okresie. Zaniepokojony tym faktem powiadomiłem ZE ENION aby
    > wyjaśnił sprawę. W obecności pracownika ZE oraz POLICJI dokonano
    > oględzin licznika elektrycznego, ponadto POLICJA przeszukała moje
    > mieszkanie - najprawdopodobniej poszukiwali dowodów na to, że to ja
    > jestem złodziejem prądu.

    Co to znaczy najprawdopodobniej. Albo im na to zezwoliłeś i nie było
    to przeszukanie, albo sporządzili protokół przeszukania i powód jego
    powinien być na postanowieniu o przeszukaniu lub o zatwierdzeniu
    przeszukania.

    > W protokole kontrolnym ZE umieszcza zapis, że
    > nie dopatrzył się naruszeń instalacji ani licznika, licznik
    zdemontowano
    > i zainstalowano nowy, jednocześnie z ekspertyzy pomiarowej wynika iż
    > licznik ZAWYŻA pomiar powodu prądu o 98%, co potwierdziło się przy
    > wszystkich wynikach. Wszczęte zostało po zawiadomieniu ZE
    postępowanie,
    > które prowadziła Policja, a które miało wyjaśnić całą sprawę.
    Zostało
    > UMORZONE z powodu braków dowodów winy i niewykrycia sprawcy.
    > Złożyłem wniosek o dokonanie KOREKT FV przez ZE - skoro mam
    uszkodzony
    > licznik, nie z mojej winy (nie wynika to z protokołu kontrolnego) -
    > czemu mam płacić za prąd, którego de facto nie spożytkowałem ?
    > W odpowiedzi otrzymuję pismo

    Idź z tym pismem i protokołołem do Dyrektora tej firmy i zapytaj o co
    im chodzi, bo z tego co piszesz, to po prostu się ktoś pomylił. Pismo
    jest standardowe na okoliczność ujawnienia celowego uszkodzenia
    licznika. Pewnie gość nie doczytał do końca. Jak to nic nie da, to
    będziemy myśleć. Energetyka ma takie kontrowersyjne zapisy w umowach z
    których wynika, że odbiorca odpowiada za uszkodzenia licznika. No ale
    to nie dotyczy przecież jego awarii. Chyba, ze stwierdzono jakąś
    ingerencję w licznik - przykładowo podkładanie magnesów.