  • 1. Data: 2012-08-31 09:54:34
    Temat: E-sąd czy zwykły pozew?
    Od: "Marek Zawadzki" <z...@g...com>

    Jestem właścicielem firmy usługowej. Za pośrednictwem "grupona" sprzedaliśmy
    ileś tam kuponów rabatowych na nasze usługi. Czas trwania promocji był
    ograniczony czasowo, potem była 2 edycja tych kuponów itd. 3 dni temu mój
    pracownik, nie partrząc na datę ważności kuponu przyjął sprzęt do przeglądu,
    będac przekonanym, że to 2 edycja. Wczoraj gdy chciałem grupon w systemie
    'zdjąć' okazało się, że został odrzucony ze względu na przeterminowanie.
    Zaproponowałem więc dopłatę - nie dużą - 30 zł. Klient nie chciał o tym
    słyszeć, była awantura. Ze względu na innych klientów słuchających
    mimochodem tej awantury, odpuściłem i klient wyszedł nie płacąc.

    Nie mam jego danych osobowych - ma je grupon.pl Chcę wystąpić z pozwem o
    zapłatę normalnej stawki za usługę, gdyż klientowi nie przysługiwał rabat
    Teraz pytanie - czy taki pozew bez danych klienta przejdzie przez e-sąd?
    Jeśli nie, to gdzie te dane uzyskać - grupon raczej ich nie ujawni.

  • 2. Data: 2012-08-31 10:02:43
    Temat: Re: E-sąd czy zwykły pozew?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-31 09:54, Marek Zawadzki pisze:
> [...]
    > e-sąd? Jeśli nie, to gdzie te dane uzyskać - grupon raczej ich nie ujawni.

    Pozew bez danych nie przejdzie. Skoro danych nie masz, to nie pieniacz
    się o te grosze.

    Poza tym - dane z gruponu =/= dane osoby korzystającej z kuponu.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-08-31 10:04:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Zawadzki" <z...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Teraz pytanie - czy taki pozew bez danych klienta przejdzie przez e-sąd?
    > Jeśli nie, to gdzie te dane uzyskać - grupon raczej ich nie ujawni.

    Moim zdaniem sąd tego nie zasądzi. Klient zawarł z Tobą w chwili oddawania
    sprzętu umowę o naprawę za jakąś tam cenę pomniejszoną o 30 zł. Musiałbyś
    dowieść, ze wiedział, ze rabat mu się nie należy, a to skrajnie
    nieprawdopodobne w praktyce.

  • 4. Data: 2012-08-31 10:23:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.08.2012 09:54, Marek Zawadzki pisze:
> [...]
    > e-sąd? Jeśli nie, to gdzie te dane uzyskać - grupon raczej ich nie ujawni.

    Chyba sobie kpisz... Sprawę zawalił twój pracownik, a ty chcesz pozywać
    klienta??

    Strasznie parszywa ta twoja "firma".

  • 5. Data: 2012-08-31 10:47:41
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Ehhh nie oddałbym wam niczego do naprawy jak urządzacie takie szopki dla
    30zł i to jeszcze z winy burdelu w waszej firmie.

  • 6. Data: 2012-08-31 11:00:04
    Od: "MichalS" <m...@w...pl>

    > Chcę wystąpić z pozwem o zapłatę normalnej stawki za usługę, gdyż
    > klientowi nie przysługiwał rabat

    Jaka kwota jest przedmiotenm sporu? Chyba niewielka, jeżeli dopłata miała
    wynosić 30 zł.
    Odpuść, bo to żenada zalatuje.

    Pozdrawiam, MichalS.

  • 7. Data: 2012-08-31 11:24:16
    Od: "Marek Zawadzki" <z...@g...com>

> [...]
    > sprzętu umowę o naprawę za jakąś tam cenę pomniejszoną o 30 zł. Musiałbyś
    > dowieść, ze wiedział, ze rabat mu się nie należy, a to skrajnie

    Normalna stawka (uzgodniona z gruponem) to było 199 zł, kupon kosztował 49
    zł. Na kuponie jak byk "stoi" data ważności. Fakt, wina pracownika że nie
    sprawdził, ale na jakieś 90 sprzedanych gruponów to pierwszy taki wypadek.
    Chciałem ugodowo podejść do tematu, tym bardziej, że wiem, że częściowo to
    ja zawaliłem (pracownik = przedstawiciel firmy) sprawę i zaproponowałem w
    związku z przeterminowanym kuponem niewielką dopłatę. Wtedy to klient zaczął
    się wydzierać że jesteśmy bandą złodziei, że chcemy go naciągnąć. Odpuściłem
    ze względu na innych którzy tego słuchali. Aha, dzwoniłem do gruponu, dane
    osobowe będę mieć.

  • 8. Data: 2012-08-31 11:26:33
    Od: "Marek Zawadzki" <z...@g...com>

    wiadomości news:5040747a$1@news.home.net.pl...

    > Chyba sobie kpisz... Sprawę zawalił twój pracownik, a ty chcesz pozywać
    > klienta??
    >
    > Strasznie parszywa ta twoja "firma".

    Fakt, zawalił, ale klient też leciał w kulki bo wykorzystał rabat, który mu
    nie przysługiwał. Co do parszywości mojej firmy - działa 20 lat i jakoś
    nigdy sprawy w sądzie ani tym podobnych historii nie miałem. A grupon to
    forma promocji nowych usług, bo grono stałych klientów jakoś się nie
    pomniejsza - jak to w parszywych firmach jest normą.

  • 9. Data: 2012-08-31 11:28:16
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Marek Zawadzki wrote:

> [...]
    > kosztował 49 zł. Na kuponie jak byk "stoi" data ważności. Fakt, wina
    > pracownika że nie sprawdził, ale na jakieś 90 sprzedanych gruponów to

    Zależy chyba jak wyglądała rozmowa. Jeśli pracownik potwierdził "tak, z tym
    kuponem cena usługi wynosi 49 zł" to sytuacja byłaby inna niż gdyby
    powiedział "z kuponem grupona cena usługi wynosi 49 zł" bo w drugim
    przypadku należy raczej domniemywać, że chodzi o kupon ważny i zgodny
    z warunkami umowy.

  • 10. Data: 2012-08-31 11:28:45
    Od: "Marek Zawadzki" <z...@g...com>

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ehhh nie oddałbym wam niczego do naprawy jak urządzacie takie szopki dla
    > 30zł i to jeszcze z winy burdelu w waszej firmie.

    30 zł było próbą polubownego zakończenia sprawy. Rzeczywisty koszt usługi to
    200 zł. Szopkę klient urządził. Ja mu odpuściłem.