  • 1. Data: 2012-08-31 17:15:43
    Temat: Odstąpenie od umowy z powodu niezgodności towaru z umową
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    Nabyłem w sklepie internetowym laptopa, który jak się okazało ma wadę
    fabryczną - nie działa podświetlenie matrycy.

    Z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej wynika, że:
    "Art.8.4. [...] lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
    albo *odstąpić od umowy*"

    Właśnie czym są owe "znaczne niegodoności"? Czy fakt, że wyjeżdżam
    daleko i na długo i potrzebuje sprawnego laptopa na już oraz laptop po
    wymianie/naprawie nie będzie mi potrzebny, bo mnie zwyczajnie w Polsce
    nie będzie jest taką niedogodnością? Czy wystarczy moje oświadczenie, że
    będzie mnie narażać na znaczne niedogodności?
    Jak to w praktyce wygląda?

    --
    live_evil

  • 2. Data: 2012-08-31 17:23:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-31 17:15, live_evil pisze:
> [...]
    > nie będzie jest taką niedogodnością? Czy wystarczy moje oświadczenie, że
    > będzie mnie narażać na znaczne niedogodności?

    Znaczne niedogodności to zbyt droga naprawa, nadmierny czas oczekiwania
    na części, raczej nie to, że ty sam laptopa nie potrzebujesz w przyszłości.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-08-31 17:26:31
    Od: "dK" <d...@a...pl>

    > Znaczne niedogodności to zbyt droga naprawa, nadmierny czas oczekiwania na
    > części, raczej nie to, że ty sam laptopa nie potrzebujesz w przyszłości.

    Zbyt droga naprawa to raczej niedogodność dla sprzedajacego, a raczej
    serwisu. Podobnie czas oczekiwania na części, bo jak nie zostanie naprawiony
    na czas to są inne .. przepisy :)
    Natomiast to, że klient musi kupić drugi bo mu akurat teraz jest sprawny
    niedogodnością moze być i to znaczną bo i kosztowną.

    dK