    From: "Sarpedon" <f...@t...cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziwny mandat w PKP
    Date: Mon, 30 Aug 2004 12:20:03 +0200

    *Gosia* *Woltmann* [ g...@N...gazeta.pl ] napisał(a):

    > Mam kilka pytan dotyczacych sytuacji, ktora ostatnio mnie spotkala
    > podczas podrozy pociagiem. A zaczelo sie tak: Nie mialam przy
    > sobie zwyklej legitymacji studenckiej, ale miedzynarodowa
    > legitymacje studencka ISIC. Nie bylam pewna czy PKP taka

    proponuje poczytac watek na pl.misc.kolej:
    cffucd$sju$...@n...news.tpi.pl

    > akceptuje, ale pani w informacji, a potem takze w kasie
    > powiedziala mi, ze owszem mam znizke studencka, musze tylko poza
    > ta legitymacja pokazac tez dowod lub paszport. Tak wiec

    tak jest - przepisy dokladnie o takim czyms mowia

    > podrozowalam na bilecie ulgowym, pierwszy konduktor skasowal
    > bilet,i uznal, ze wszystko bylo w porzadku, kolejny zapytal czy
    > studiuje w Polsce czy za granica, jak powiedzialam, ze w Polsce,

    blad :) mimo, ze na legitce napisana miajscowosc polska to wiekszosc
    sie nie kuma ;)
    swja droga w moim przypadku albo przyszla konduktorka i powiedziala ze
    jeszcze raz przyjdzie bo musi upewnic sie przepisach (nie widzialem
    juz jej) albo pokazywalem im a oni patrzyli na to i patrzyli i poszli
    dalej, albo jeden chcial zacwaniaczyc i zapytal sie o moje
    obywatelstwo :P

    > to kazal doplacic do calego, bo ta legitymacja dziala tylko dla
    > studentow studiujacych za granica. Taki jest przepis, glupi moim

    nie inaczej

    > zdaniem, poniewaz zeby wyrobic ISICA trzeba byc studentem studiow
    > dziennych w Polsce!!! Ale pominmy juz sensownosc przepisow, (

    myslalem ze padne ze smiechu na ich glupote jak pierwszy raz sie
    dowiedzialem o tym przepisie ;P
    ale ja jeszcze sie ucze w LO i jakos nikt sie jeszcze do mnie nie
    przyburkal :)

    > ktorych zreszta nie kazdy przedstawiciel PKP zna i wprowadza ludzi
    > w blad)opisze sytuacje z konduktorem, bo dalej tez bylo ciekawie.

    taaa konduktorzy to nierzadko polglowki :P

    > Otoz oczywiscie do Pana Konduktora nie docieraly moje
    > tlumaczenia, ze mam taki bilet poniewaz poinformowano mnie ze mam
    > znizke, poza tym stempel poprzedniego konduktora jest dowodem na
    > to, ze go zaakceptowal bez problemu.

    w sumie to pasazer ma pilnowac swoich ulg :)

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13