    From: "Ameba" <x...@x...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziura w jezdni a odszkodowanie
    Date: Thu, 7 Apr 2005 20:41:53 +0200

    > Najechalem samochodem na dziure.Nie bylo zadnego znaku
    > informujacego.Urwalem zawieszenie i skrzywilem felge.Zatrzymalem sie i
    > zadzwonilem po policjanta.Przyjechal i zrobil opis itd.Mialem cyfrowke to
    > zrobilem zdjecia.Mam tez swiadka.Jakie sa szanse na otrzymanie
    > odszkodowania od Zarzadu Drog Miejskich?Czy mam zlecic firmie robiacej
    > takie rzeczy zeby ocenila straty czy oszacowala koszt naprawy?(ogledziny
    > jakies)i kiedy to mam zrobic?

    Witam,
    możesz to zrobić w dwojaki sposób:po pierwsze, możesz sam wystosować
    zgłoszenie szkody do Zarządu Dróg wraz z załączoną dokumentacją, tj notatką
    policyjną z miejsca wypadku, ekspertyzą techniczną określającą koszty
    naprawy pojazdu, rachunek za wykonanie opini technicznej, oraz zdjęcia owej
    dziury w drodze. Zarząd dróg wskarze właściwe Towarzystwo Ubezpieczeniowe.
    Nie wiem gdzie był ten wypadek, czy to była droga powiatowa....? Najlepiej
    byłoby tam wcześniej zadzwonić. Jeśli bedziesz chciał napisać sam to pismo
    to wskaże ci podstawę prawną. Drugi sposób to solidna firma, która zrobi to
    za ciebie. Polecam www.auxilia.pl Powodzenia.

    --
    pozdrawiam
    pawelWN